اعلام وضعیت قرمز در گیلان/ آیین های ماندگار را در محرم ثبت کنیم

زارع با اعلام وضعیت قرمز گیلان به‌لحاظ شیوع کرونا ویروس و ابتلا به این بیماری گفت: در این شرایط سفر به قصد تفریح به این استان منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (شنبه،۲۵ مرداد) در جلسه ستاد مقابله با کرونا در سالن الغدیر استانداری با تاکید بر رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط عموم مردم گفت: رعایت نکات بهداشتی علاوه بر تضمین سلامت مردم، از مشقت‌های کادر درمان که از اسفندماه درگیر این ویروس هستند، می‌کاهد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مسافران بخشی از بستری‌های هفته‌های اخیر در بیمارستان‌های استان هستند ضمن تاکید مجدد بر عدم مسافرت به استان از اجرای محدودیت‌هایی برای اماکن و مراکز خدماتی در ایام تعطیل طبق مصوبات ستاد ملی خبر داد.

 

زارع با اعلام وضعیت قرمز به‌لحاظ شیوع کرونا ویروس و ابتلا به این بیماری گیلان گفت: در این شرایط سفر به قصد تفریح به گیلان منطقی نیست.

 

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از ۱۵شهریور اظهارداشت: دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برای سال تحصیلی جدید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه زیرساخت لازم برای استفاده از فضای مجازی جهت آموزش توسعه یابد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر تطبیق سبک زندگی با شرایط امروز و اینکه همواره باید دستورالعمل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود افزود: یکی از رسالت‌های رسانه‌ها در شرایط کنونی، تولید فرآورده های خبری متنوع برای تبیین این سبک زندگی و فرهنگ سازی آن در جامعه است.

 

وی رعایت مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا را قانون لازم الاجرا برای همگان دانست و بیان کرد: باید متولیان امر نیز نسبت به اجرای مصوبه‌های ستاد در کنار رعایت نکات بهداشتی و ماسک زدن توسط مردم، اهتمام جدی داشته باشند

 

زارع رعایت نکردن شیوه‌نامه‌ها را تجاوز به حقوق شهروندان اعلام کرد و گفت: ارادت و عشق به ائمه معصومین(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) و یاران فداکار آن حضرت در کربلا، تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه درس آزادگی و انسانیت است که باید همواره مورد توجه ما باشد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری عزاداری‌های محرم با سلامت مردم منافاتی ندارد تاکید کرد: با اجرای صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان آیین‌های ماندگار را در محرم امسال ثبت کرد.

کد خبر 960683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha