شکل گیری سطح چهار حوزه برای خواهران طلبه فرصت ارزشمندی است

آیت الله دژکام گفت: شکل گیری سطح چهار حوزه برای خواهران طلبه را فرصت و پیشرفت ارزشمندی است و باید زمینه نظریه پردازی برای طلبه های استان فارس بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (شنبه 25 مرداد) در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه «الزهرا (س)» گفت: افتتاح این مدرسه علمیه در شیراز به نام مقدس حضرت فاطه زهرا(س) مایه مباهات است و حاصل یک تلاش 10 ساله است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: آغاز کار مدرسه علمیه خواهران به ویژه در شهرستان ها یک حرکت جهادی به تمام معنا بود و با وجود حداقل فضاهای آموزشی از همان ابتدا، خواهران طلبه، بسیار در این فضاها کار کردند و به نتایج عالی در حوزه های مختلف به ویژه پژوهشی رسیده اند که موجب افتخار است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، جامعه پردازی و تمدن سازی مورد تاکید مقام معظم رهبری است که برای تحقق این اهداف، حوزه علمیه خواهران باید روند جهادی مضاعفی در پیش بگیرد.

وی تاکید کرد: علوم تجربی نیز به علوم حوزوی نیاز دارند و اسلام پاسخ نیاز به علوم تجربی نیز هست، دین آمده تا پاسخ دهد و باید به شکلی این نیاز علوم مفید تجربی را مرتفع و جهت گیری علمی آن را هدایت کنیم که حوزه علمیه در این میان نقش موثری دارد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: از نظر اقدام و عمل و تاثیرگذاری، کارهای زمین مانده زیادی داریم و نباید افق ها با یکدیگر اشتباه گرفته شود بلکه باید با شناسایی نیازها با روش های قابل پذیرش و افزایش دهنده ایمان به سئوالات پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باید افق و راهبردی در این زمینه داشته باشد و حوزه های علمیه با حرکت در این مسیر و افق به نتایج مطلوبی برسد.

آیت الله دژکام عنوان کرد: شکل گیری سطح چهار حوزه برای خواهران طلبه را فرصت و پیشرفت ارزشمندی است و باید زمینه نظریه پردازی برای طلبه های استان بیش از پیش فراهم شود.

 

کد خبر 960704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha