لزوم اقامه عزای حسینی با رعایت کامل بهداشت/ هم‌افزایی رسانه‌ها برای پیشرفت کشور ضروری است

مسلمی بابیان اینکه رسانه در عمل باید منتسب به انقلاب باشد و در حوزه انقلابی گری ورود پیدا کند، گفت: رسانه‌ها با افزایی و همگرایی برای توسعه و پیشرفت کشور قلم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«سیاوش مسلمی» امروز(25مرداد) در نشست اعضای شورای بسیج رسانه استان مازندران بیان کرد: در جلسات با اصحاب رسانه روح مطالبه گری باید زنده و بیدار باشد، باید با حفظ کرامت و شخصیت طرف مقابل انتقادات گفته‌شده و چالش‌ها بیان شود،  خبرنگاران باید تندوتیز و مبارزه گر باشند تا ایجاد تحول کنند.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: رکود در جامعه می‌تواند در اثر چشم بله قربان گفتن خبرنگاران باشد، برخی از انحرافات در بسیج رسانه وجود دارد، تدریس و آموزش در مدارس نباید به‌وسیله بسیج رسانه صورت بگیرد بلکه این از وظایف فرهنگی و فضای مجازی سپاه است؛ جامعه هدف بسیج رسانه فقط رسانه است.

 

مسلمی اظهار کرد: توانمندسازی باید در حوزه‌های تخصصی صورت بگیرد، حذف کردن فیزیک، در خانه مطبوعات کار درستی نیست باید خبرنگاران تراز انقلاب تعدادشان زیاد باشد، برای انتخابات بحث مشارکت را مدنظر قرار بدهید.

 

وی تأکید کرد: دغدغه‌ها در بسیج رسانه می‌تواند نتایج خیری در برداشته باشد، بسیج به افرادی که در سبد نظام قرار دارد می‌تواند امتیاز بدهد، اگر یک خبرنگار به مشکل حقوقی برخورد بسیج رسانه باید آن را شناسایی کرده و زمینه حمایت معنوی  از آن خبرنگار را با همکاری مجموعه سپاه فراهم بکند.

 

مسلمی عنوان کرد: رصد کردن مشکلات جامعه هدف و پشتیبانی وظیفه بسیج رسانه است، در حوزه مادی کار خاصی نمی‌توانیم بکنیم باید در اندیشه درآمدزایی در بسیج رسانه بود، خبرنگاران ما اوضاع مالی خوبی ندارند باید به فکر کمک کردن به این قشر باشیم.

 

وی اعلام کرد: در حوزه رسانه‌های مکتوب مشکلات گرانی کاغذ راداریم، باید چاره‌اندیشی شود، صندوق قرض‌الحسنه یا تعاونی ویژه اعضای بسیج رسانه استان تشکیل بدهیم.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: در حوزه فرهنگی شناخت رسانه اطلس فرهنگی می‌توان تشکیل داد تا تمام رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب شناسایی و وضع موجود و آینده، آسیب‌ها، نقاط ضعف و قوت در این اطلس دیده شود.

 

مسلمی متذکر شد: اینکه در ۲۲ شهرستان بسیج رسانه داریم خیلی خوب است، ولی انجام کار کیفی اهمیتش بیشتر است، امروز اگر خبرنگاری در مجموعه رسانه است دغدغه‌مند و متعصب نیست، خبرنگار نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه خبرنگار باید در حوزه دین، کشور، آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا متعصب باشد، اگر حس ناسیونالیستی در خبرنگار نباشد ممکن است منحرف شود.

 

مسلمی بابیان اینکه برخی از رسانه‌ها برخلاف توسعه استان قلم می‌زنند به‌طور نمونه برخی معتقد هستند مازندران نباید از صنعت برخوردار باشد، افزود: صنعت نیاز مازندران است استان باید صنعت پاکیزه داشته باشد مازندران با توجه به اینکه فضای سبز دارد باید صنعتی متناسب با طبیعت استان داشته باشد. ایجاد و رشد صنعت کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنعت چوب و ... نیاز استان است و باید خبرنگاران برای ایجاد این صنعت‌ها موج‌آفرینی کنند.

 

وی بابیان اینکه رسانه در عمل باید منتسب به انقلاب باشد و در حوزه انقلابی گری ورود پیدا کند، گفت: امروز هر نهاد و ارگانی برای خود پیشانی تبلیغاتی دارد در حوزه انقلاب اسلامی و انقلابی گری با دغدغه مندی قلم‌زده شود.

 

مسلمی رسانه‌ها را به هم‌افزایی و همگرایی دعوت کرد و افزود: رسانه‌ها با همراهی و همکاری برای توسعه و پیشرفت کشور قلم بزنند.

 

وی به تحرکات رسانه‌های غربی در خصوص نه به محرم و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: اسلام با محرم زنده شده است باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به شیوه‌هایی که موردقبول ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم‌های عزاداری محرم حسینی به شایستگی برپا شود.

 

مسلمی خاطرنشان شد: رسانه‌های انقلابی باید در راستای اهمیت اقامه عزای امام حسین(ع) موج‌آفرینی کنند تا علاوه بر رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از فرصت معنوی ماه محرم بهره‌مند شویم.

کد خبر 960705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha