دشمن در صدد سوءاستفاده از برگزاری غیرصحیح مراسم عزاداری محرم است

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه دشمن در صدد سوءاستفاده از برگزاری غیرصحیح مراسم عزاداری محرم است گفت: به‌عنوان یک مجموعه اسلامی نباید این فرصت را در اختیار دشمنان قرار دهیم و لازم است این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

«حجت‌الاسلام ابوالحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به پدیده کرونا اظهار کرد: پیش از این بسیاری از اپیدمی‌های منتشر شده در جهان به خطرناکی کرونا نبوده و این ویروس همه برنامه‌های مهم را برهم زده است.

 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: از جمله مهم‌ترین برنامه‌های عبادی سیاسی دین اسلام نماز جمعه است که با انتشار این ویروس تعطیل شد، بنابراین همه برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای مقابله با این ویروس منحوس  قرار گیرد تا کمترین آسیبی به مردم وارد نشود.

 

وی موضوع حفظ سلامتی در دین اسلام را از جمله واجبات دانست و اضافه کرد: در دین اسلام آمده شخصی که بیمار است روزه گرفتن بر او حرام است، واجب بودن حفظ سلامتی در اسلام درس کاملی برای برنامه‌ریزی در مورد مراسم ملی و مذهبی است که باید رعایت شود.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده افزود: بهترین نظر و تصمیم درباره برگزاری عزاداری ماه محرم را مقام معظم رهبری بیان داشتند، ایشان تبعیت از دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را الگویی برای برگزاری مراسم محرم دانستند، بنابراین لازم است هیئتی که امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را ندارد از برگزاری مراسم منصرف شود.

 

وی با بیان اینکه دشمن در صدد سوءاستفاده از برگزاری غیرصحیح مراسم عزاداری محرم است تصریح کرد: به‌عنوان یک مجموعه اسلامی نباید این فرصت را در اختیار دشمنان قرار دهیم و لازم است این مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

امام جمعه موقت اهواز درباره نحوه توزیع نذورات یاد آور شد: معمولا برای اکثر نذرها صیغه نذر خوانده نشده است، در جایی که صیغه نذر خوانده نشده مومنین می‌توانند با رعایت بهداشت مواد غذایی را در قالب بسته‌های خشک غذایی توزیع کنند، اما در محلی که بر نذر صیغه خواند شده اما امکان رعایت حداکثری بهداشت وجود ندارد اقدام به پخت شرعا واجب نیست.

 

کد خبر 960824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha