پلیس آمریکا در لبنان/مخالفت سیدحسن نصرالله با تیم‌های خارجی

سید حسن گفت که حزب الله مخالف تحقیقات بین المللی است زیرا اولین هدفش این است که اسرائیل را از هرگونه اتهامی درباره این انفجار تبرئه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، ایالات متحده روز شنبه خواستار تحقیقات شفاف و موثق در مورد انفجار گسترده بندر در بیروت شد که باعث کشته شدن حداقل 178 نفر شد. دولت آمریکا گفته است لبنان هرگز نمی تواند به روزهای گذشته خود بازگردد.

 

انفجار 4 آگوست ، که مقامات می گویند ناشی از بیش از 2 هزار تن نیترات آمونیوم بود که سالها در بندر ذخیره نشده بود ، باعث زخمی شدن 6هزار نفر ، ویرانی کل محله ها شد و 300هزار بی خانمان را به جا گذاشت.

 

دیوید هیل ، معاون وزیر امور خارجه آمریكا پس از بازدید از بندر گفت: ما هرگز نمی توانیم به دوره قبل از انفجار برگردیم. به گفته هیل قرار است تیمی از ماموران اف بی آی به کشور لبنان بیایند و درباره علت انفجار تحقیق کنند.

 

برخی از مردم لبنان شک دارند که مقامات لبنانی بتوانند عامل اصلی انفجار را کشف کنند و باید کشورهای خارجی مداخله کنند.

 

این درحالی است که میشل عون رئیس جمهور لبنان گفته است باید علت این موضوع بررسی شود که آیا این حادثه مداخله خارجی بوده است یا خیر.

 

حزب الله روز جمعه گفت که منتظر نتایج تحقیقات رسمی لبنان در مورد انفجار خواهد بود.

 

سيد حسن نصرالله ، رهبر حزب الله ، در يک سخنرانی تلويزيونی گفت: اگر معلوم شود خرابكاری توسط اسرائيل است ، باید هزینه آن را انتظار بکشند. اسرائیل هرگونه نقش در انفجار را انكار كرده است.

 

سید حسن گفت که حزب الله مخالف تحقیقات بین المللی است زیرا اولین هدفش این است که اسرائیل را از هرگونه اتهامی درباره این انفجار تبرئه کند. وی گفت: در اصل مشارکت و دخالت پلیس آمریکا نیز با همین هدف انجام می گیرد.

 

سازمان ملل متحد کمک 565 میلیون دلاری برای لبنان را درخواست کرده است. سازمان ملل گفت ، شش بیمارستان و بیش از 20 درمانگاه بهداشتی آسیب دیده و بیش از 120 مدرسه تخریب شده اند.

کد خبر 960829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha