امیرمومنان امام علی(ع) آینه جمال و جلال الهی هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: امیرمومنان امام علی(ع) آینه جمال و جلال الهی هستند و اطاعت الهی هم در سایه پذیرش ولایت ایشان ممکن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» امروز یکشنبه ۲۶ مرداد در ششمین نشست از سلسله نشست‌های اخلاقی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: ذی الحجه ماه بزرگی است که به اهل بیت(ع) تعلق دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه تنها مسیر رسیدن به سعادت دنیا و آخرت پذیرش ولایت امیرمومنان امام علی(ع) است، عنوان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) آینه جمال و جلال الهی هستند و اطاعت الهی هم در سایه پذیرش ولایت ایشان ممکن است.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه سر آفرینش عالم امکان در غدیر قرار دارد، اظهار کرد: امیرمومنان امام علی(ع) اول و آخر، ظاهر و باطن هستی، شریعت و سر همه پیامبران و انبیاء الهی هستند.

وی با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) تنها کسی بودند که شایستگی جانشینی پیامبر(ص) را داشتند، ابراز کرد: امیرمومنان امام علی(ع) در شب لیلة المبیت با به خطر انداختن جان خود و خوابیدن در بستر پیامبر(ص) نشان دادند که تنها ایشان شایستگی جانشینی پیامبر(ص) را دارند.

امام جمعه موقت تهران افزود: امیرمومنان امام علی(ع) همواره در مسیر بندگی الهی خالصانه عمل کردند و همیشه تسلیم محض در مقابل اوامر الهی بودند، تسلیم حق بودن و اجرای امر الهی تنها مسیر نجات بندگان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه محبت و عشق به امیرمومنان امام علی(ع) در واقع محبت و عشق به جلال و جمال الهی است، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) به همان میزان که دین اسلام را تبلیغ کردند به همان مقدار هم ولایت و جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) را برای مردم تبین و تبلیغ کردند.

وی در پایان با بیان اینکه در روز عید غدیر نعمت دین به بالاترین کمال خود رسید و نشان داد که توحید بدون ولایت مورد پذیرش خداوند نیست، خاطرنشان کرد: مدیران و استادان حوزه‌های علمیه تلاش کنند که طلابی ولایتمدار تربیت کنند.

 

کد خبر 960879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha