آزادسازی مسجدالاقصی بر امت اسلامی واجب است

احمد بن حمد الخلیلی، مفتی اعظم کشور عمان تاکید کرد: آزادسازی مسجدالاقصی بر امت اسلامی واجب است و اگر شرایط به مسلمانان اجازه آزادی مسجد الاقصی را نمی ‌دهد، نباید در هیچ حال بر سر آن مصالحه کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الشروق»، به دنبال اعلام توافق صلح امارات با رژیم صهیونیستی، «احمد بن حمد الخلیلی»، مفتی اعظم کشورعمان طی بیانیه ای در شبکه توییتر گفت: آزادی مسجدالاقصی و مناطق اطراف آن از دست اشغالگران صهیونیست بر  امت اسلامی واجب است و دِینی است که بر گردن همگان است و باید به مسجدالاقصی وفادار بود.

 

وی افزود: اگر شرایط به مسلمانان اجازه آزادی مسجد الاقصی را نمی ‌دهد، نباید در هیچ حال بر سر آن مصالحه کنند، بلکه باید کار را به مشیت الهی بسپارند تا روزی که خداوند کسانی را برای انجام این امر واجب (آزادسازی مسجدالاقصی) بفرستد.

 

احمد بن حمد الخلیلی تصریح کرد: از زمان معراج پیامبر اکرم(ص)، مسجدالاقصی به یکی از مکان‌های مقدس تبدیل شده و مسلمانان تکلیف دارند از آن حمایت کنند و آن را از شر دشمنان حفظ کنند.

 

توافق عادی‌ سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی با محکومیت گسترده گروه‌های فلسطینی و شخصیت‌های اسلامی مواجه شد.

 

«نوری مالکی»، دبیرکل حزب دعوت اسلامی عراق در واکنش به توافق امارات با رژیم اشغالگر صهیونیستی که با تلاش‌های آمریکا شکل گرفت، اعلام کرد: نزدیک شدن سیاسی و اقتصادی به صهیونیست‌ها خیانت به امت اسلامی است.

 

اقدامات عملی برای عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های عربی با سرعتی تحقیر آمیز و ذلیلانه انجام می‌ شود.

کد خبر 960897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha