گرفتار تقابل علم و دین نشویم/ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تلاش دشمن برای اینکه تقابل بین علم و معنویت را در ماه محرم پررنگ کند، گفت: اما این امر وظیفه هیئت های مذهبی را دوچندان می کند تا با استفاده از نوآوری و خلاقیت در نحوه برگزاری عزاداری‌ها در مقابل این تفکر بایستد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» پیش از ظهر امروز (۲۶ مرداد) در جلسه توجیهی ابلاغ دستورالعمل‌ها و ضوابط عملیات محرم 1442 که با حضور روحانیون و مداحان که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: از دوم اسفندماه سال ۹۸ اولین بیمار مبتلا به کرونا در شهر بیرجند بستری شد و پس از آن این بیماری در استان گسترش پیدا کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه خیز نخست بیماری کرونا از ۲۰ اسفندماه ۹۸ تا ۱۳ فروردین ماه امسال ادامه داشت، گفت: با تدابیر ستاد کرونا در سطح کشور و اعمال ممنوعیت ها و تعطیلی ها و بخصوص رعایت مردم و در خانه ماندن به تدریج شاهد کاهش ابتلا به بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی بودیم.

 

وی به بازگشایی اماکن و اصناف و کاهش حساسیت مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بعد از موج اول بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: پس از آن موارد مثبت کرونا در استان مجدد افزایش یافت و با شروع موج دوم گسترش این ویروس، رکورد خیز اول به جهت موارد ابتلا، بستری و فوتی ناشی از بیماری کرونا شکسته شد.

 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه دستورالعمل استفاده از ماسک در محل‌های تجمع و اماکن عمومی از روز ۱۵ تیرماه اجباری شد، عنوان کرد: در حال حاضر استان خراسان از وضعیت هشدار خارج شده است و ۲ شهرستان بیرجند و نهبندان در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در مراکز تجمعی، افزود: فاصله حداقل یک تا ۲ متر با دیگران رعایت شود.

 

وی  با تاکید بر قدرت سرایت بسیار بالای ویروس کرونا، یادآور شد: این ویروس منحوس علاوه بر علایم قبلی اکنون افراد مراجعه کننده دارای علایمی از قبیل درد بدن، درد شکمی و اسهال، اختلال بویایی و چشایی و حتی سکته مغزی هستند.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه در آستانه ماه محرم و عزاداری برای سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) هستیم، گفت: دشمن و رسانه های بیگانه تلاش می کنند تقابل بین علم و معنویت را در بحث ماه محرم پررنگ و از این طریق به اذهان مردم خدشه وارد کنند اما این امر وظیفه هیئت های مذهبی را دوچندان می کند تا با استفاده از نوآوری و خلاقیت در نحوه برگزاری عزاداری‌ها در مقابل این تفکر بایستد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان، افزود: حفظ سلامت خود و دیگران در جامعه اسلامی، از ضروریات غیر قابل انکار است و امسال کلام مقام معظم رهبری در زمینه مراسم عزاداری ماه محرم و صفر نیز فصل‌الخطاب همگان است.

 

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی کرونا کاملا شفاف است و تفسیربردار نیست، گفت: در مراسم عزاداری باید فاصله ۲ متری از هر طرف رعایت و حداکثر در ۲ ساعت به اتمام برسد.

 

دهقانی فیروزآبادی افزود: استفاده از طبل و سنج ممنوع است و برای زنجیرزنی هم عزاداران باید زنجیر شخصی به همراه داشته باشند.

کد خبر 960946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha