تقویت پژوهش در حوزه سیره علوی ضروری است

خادمی با اشاره به اهمیت نهادینه سازی فرهنگ علوی، گفت: اثر پژوهش‌های سیره علوی باید در جامعه و زندگی شخصی افراد اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی» امروز(26 مرداد) در یازدهمین همایش سیره علوی با رویکرد سلامت در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: ترویج سیره علوی راه مقابله با توطئه های دشمنان و ترویج فرهنگ دینی است.

 

استاندار لرستان سیره علوی را الگوی سعادت دانست و اظهار داشت: باید از ظرفیت های فرهنگی موجود در جامعه برای ترویج و نهادینه سازی سیره علوی بهره گرفته شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت تقویت پژوهش در حوزه سیره علوی، خاطرنشان کرد: توسعه پژوهش بستر رشد و توسعه است.

 

خادمی ادامه داد: برخی پژوهش ها ممکن است مورد نیاز ما نباشد اما در باب پژوهش های سیره علوی می‌توان آنها را عملی کرد و امیدواریم آثار آن را در جامعه و زندگی شخصی اثرگذار باشد.

 

استاندار لرستان افزود: از تمامی پژوهشگران که به این همایش ملی مقاله ارسال کردند کمال تشکر را داریم و امیدواریم اثر کارهای علمی را در عمل نزدیک کرده و بتوانیم بهره‌بردار خوبی باشیم.

 

وی افزود: تا حکومت عدل امام عصر برقرار شود می‌توان به حکومت علی علیه السلام نزدیک شد و لذا راه را درست طی می‌کنیم اما با شیوه حکومت امام (ع) فاصله داریم.

 

استاندار لرستان ادامه داد: آن فرمان تاریخی امام علی علیه السلام به مالک اشتر همه چیز را به روشنی مشخص کرده و بسیاری از کارهای علمی را در بر می‌گیرد.

 

خادمی ادامه داد: امیدواریم این همایش ما را به آرمان‌های امیرالمومنین علی (ع) نزدیک تر کند.

 

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت کیفیت همایش ها در حوزه فرهنگ علوی، افزود:  سیره علوی و مسایل مربوط به حکومت و حکومت داری در اسلام را می‌توان الگویی در کارهای خود دانست.

کد خبر 960955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha