حقوق اسرا در کشورهای مدعی حقوق بشر رعایت نمی شود

حجت الاسلام لیوانی گفت: متاسفانه در دنیای کنونی به حقوق اسیر توجه نمی شود و بسیاری از جنایات نسبت به اسرا از سوی کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند پنهان مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «قاسم لیوانی» ظهر امروز (یکشنبه 26 مرداد) در سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و مراسم نکوداشت آزادگان عرصه ایثار اجتماعی و مدافعان سلامت در فرمانداری گرگان اظهار کرد: همه می دانیم که جنگ به دلیل کشت و کشتار و خرابی هایی که به بار می آورد عملی زشت و پلیدی است اما در مقابل متجاوز و کسانی که جنگ را شروع کردند عقل، شرع و عُرف حکم می کند ایستادگی کرد.

 

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه خداونددر قرآن کریم نیز به ایستادگی در برابر متجاوز تاکید دارد، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم نیز می فرماید شما جنگ را بد می دانید ولی اگر دشمن با شما جنگیدن شما هم با آنها بجنگید و خداوند دفاع را بر مسلمانان واجب کرده است.

 

حجت الاسلام لیوانی بیان کرد: بر اثر جنگ عده ای اسیر می شوند و  اسیر حقوقی دارد و متاسفانه در دنیای کنونی به حقوق اسیر توجه نمی شود و بسیاری از جنایات نسبت به اسرا از سوی کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند پنهان مانده است.

 

وی افزود: حرف ها و نوشته های اسرای هشت سال دفاع مقدس بیانگر آن است که در دوران اسارت شکنجه هایی زیادی را متحمل شدند و حتی برخی از این اسرا در دوران اسارت به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) بیان می کند که از همان چیزی که می خورید به اسیر بخورانید و از آن چیزی که می پوشید به اسیر بپوشانید و  آنجور که از امکانات استفاده می کنید در اختیار آنها قرار دهید.

 

حجت الاسلام لیوانی با بیان اینکه در دوره ای که بشر داد تمدن و حقوق بشر می زند با اسرا با خوی درندگی برخورد می کنند، متذکر شد: دوران هشت سال دفاع مقدس درسی برای دشمنان بود که باعث شده است که دشمنان جرات رویارویی و مقابله با این ملت مقاوم را نداشته باشد.

 

وی ابراز داشت: آمریکا تلاش کرد در شورای امنیت قطعنامه ای علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به تصویب برساند که تیر آن به سنگ خورد و امیدواریم در آینده شاهد آن باشیم که ترامپ از سوی جامعه آمریکا ترد می شود.

 

کد خبر 960975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha