آمادگی هلال احمر برای واردات  واکسن کرونا مورد تایید وزارت بهداشت

نصیری گفت: جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا در صورت تایید واکسن کرونا توسط وزارت بهداشت آن را برای استفاده مردم ایران وارد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «محمد نصیری» در سومین نشست خبری خود با بیان اینکه 70 هزار نفر در کمپین غرق نشویم شرکت کرده اند، گفت: امیدوارم با راه اندازی بحث غرق شدن و آگاهی بخشی در این خصوص تعداد افرادی که غرق می شوند، کاهش پیدا کند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ما در حوزه بین الملل با برگزاری نشست های بین المللی در این خصوص تحریم های ظالمانه را پیگیری کردیم و ماحصل آن، این بود که خط انتقال کمک های بشردوستانه باز شد و 500 هزار دلار از کمک های بشردوستانه ایران که مسدود بود، آزاد شد و به ایران منتقل شد، ولی متاسفانه 900 هزار دلار از کمک های بین المللی که در خصوص بیماری کویید 19 می باشد، همچنان مسدود است.


وی در خصوص تامین واکسن آنفولانزا گفت: دو میلیون دوز واکسن آنفولانزا توسط هلال احمر در حال واردات است که از نیمه دوم شهریور ماه توزیع آن آغاز می شود که می تواند کمک شایانی در حوزه ایمنی جامعه باشد.

 

نصیری خبر از طرح نذر آب 3 در شهریور ماه داد و گفت: همه دغدغه ما این است که دسترسی به آب سالم و ایمن برای همه میسر باشد.

 

وی افزود: طرح نذر آب 3 در حوزه آبرسانی، دسترسی به آب سالم، درمانی با محوریت کویید 19 و در حوزه معیشتی صورت می گیرد.

 

 

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: 210 میلیارد تومان برای تامین اقلام انبارهای هلال احمر توسط دولت اختصاص یافت که مناقصات آن برگزار شده و اتفاقات خوبی در حال انجام است و شارژ انبارهای ما که با توجه به سیل دچار کمبود شده بود در حال پر شدن می باشد.

 

نصیری گفت: در دوران کرونا واردات داروهای مختلف و تولید محصولات مرتبط با کرونا توسط هلال احمر و در کنار وزارت بهداشت انجام می شود و اگر واکسن کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت تایید شود، جمعیت هلال احمر آمادگی دارد تا این واکسن را وارد کرده و در اختیار مردم ایران قرار دهد.

 

وی در خصوص کمبود انسولین در داروخانه های هلال احمر گفت: هلال احمر یکی از عامل های توزیع وزارت بهداشت می باشد و بنا بر سهمیه ای که به ما می دهند، ما آن را توزیع می کنیم و داروخانه های هلال احمر داروخانه های قطب هستند ولی هر مقداری که به ما سهمیه داده شود، آن را توزیع می کنیم.

 

سخنگوی جمعیت هلال احمر در خصوص داروهای بیماری کویید 19 گفت: داروهای کویید 19 عموما بیمارستانی هستند و توزیع آنها در داروخانه های بیمارستان ها صورت می گیرد که در داروخانه های بیمارستان های ریفرال این توزیع صورت می گیرد.

 

وی در خصوص برنامه هلال احمر برای پاکسازی محله هرندی گفت: محله هرندی و مناطق حاشیه ای از کارویژه های جمعیت هلال احمر در مواقع غیر بحرانی است. نگاه اصلی ما این است که هر محله ای که دچار مخاطره و آسیب است برای درست شدن آن محله و ارتقای آن یک راه حل وجود دارد و آن، این است که مردم آن محل خود بخواهند محله ارتقا پیدا کند و تا زمانی که ما بخواهیم کمک کنیم و سبد غذایی توزیع کنیم، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

کد خبر 960990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha