ورود به عراق در آستانه عاشورای حسینی ممنوع شد

کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی در عراق با نزدیک شدن به عاشورای حسینی ممنوعیت ورود زایران به این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الشفق نیوز، کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی متعلق به مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد: ورود زایران به عراق با نزدیک شدن به عاشورای حسینی ممنوع است.

 

براساس تصمیم جدید اتخاذ شده این کمیته، ورود زایران برای گردشگری به شکل های مختلف از خارج از عراق به طور کل ممنوع اعلام شده است.

 

این کمیته اعلام کرد: مردم عراق باید به توصیه های مرجعیت عالیقدر شیعیان و دستورالعمل منتشر شده از سوی مقامات دولتی پایبند باشند و با مقامات برای اجرای آن همکاری کنند.

 

این کمیته تاکید کرد: شبکه رسانه ای عراق تصمیم دارد تا مجالس حسینی علما و خطیبان را پخش کند تا مردم بتوانند در خانه های خود از این مجالس بهره مند شوند.

 

برهمین اساس، از شبکه های تلویزیونی دیگر و پایگاه های اینترنتی خواسته شده است تا در این اقدام مشارکت داشته باشند.

 

این کمیته اعلام کرد: تصمیم گرفته شده است تا از شهروندان خواسته شود تا برپایی مجالس عاشورایی به مجالس خانوادگی در منازل محدود شود. شرکت کنندگان در این مجالس باید از کسانی باشند که در این منازل سکونت دارند. همچنین نباید خیمه ای نصب شود.  

 

تصمیم کمیته عالی بهداشت و سلامتی درحالی اتخاذ شده است که برخی از هیئت ها و موکب ها با یکدیگر توافق کردند باتوجه به تدابیر پیشگیرانه به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم عاشورا را برگزار کنند.

کد خبر 961015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha