لزوم توجه هیئات مذهبی به پروتکل های بهداشتی در ماه محرم امسال

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه هیئات مذهبی به پروتکل های بهداشتی در ماه محرم امسال باید توجه کنند، گفت: دشمن به دنبال خاموش کردن عزاداری امام حسین(ع) است و ما نباید با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بهانه ای دست دشمن بدهیم.

حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) اسلام را به وجود آوردند و امام حسین(علیه السلام) اسلام را حفظ کردند و زنده نگه داشتند و اجازه ندادند که اسلام به فراموشی سپرده شود و به دست بنی امیه نابود شود.

 

امام جمعه طبس با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد، افزود: امروز همه مردم دنیا از سیره امام حسین (علیه السلام) الگوبرداری می کنند لذا محرم و صفر از جایگاه خاصی برخوردار است و ما باید امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا طبق دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا به احیا و ترویج فرهنگ حسینی بپردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین(علیه السلام) امر مستحبی است که واجبات را زنده می کند، ادامه داد: در روز عاشورا مردم با معارف دین و احکام آن و سیره و سنت اهل بیت (علیهم السلام) آشنا می شوند و اگر به آن عمل کنند قطعا به سعادت و خوشبختی دست خواهند یافت.

 

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: امسال ویروس کرونا شرایط ویژه ای را در کشور و جهان ایجاد کرده است و حفظ جان مردم و عزاداران مسئله ویژه ای است که هیئات مذهبی باید در ایام ماه محرم مدنظر قرار دهند و مراسمات خود را طبق دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرا کنند.

 

امام جمعه طبس با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی مانع شیوع ویروس کرونا در ماه محرم شوند، ادامه داد: هیئات مذهبی در ماه محرم باید مراسمات خود را در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی اجرا کنند و از توزیع نذری در حین اجرای مراسمات پرهیز کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال نابودکردن عزاداری امام حسین(علیه السلام) است، افزود: دشمن از ویروس کرونا به عنوان ابزاری برای خاموش کردن عزاداری امام حسین(علیه السلام) در ماه محرم استفاده می کند و در همین راستا ما نباید با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بهانه ای دست این افراد بدهیم.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان تاکید داشت: جوانان و هیئات مذهبی بیدار باشند و عزاداری امام حسین(علیه السلام) در ماه محرم و صفر را با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کنند و بی رویه در این زمینه عمل نکنند چرا که دشمن اصل عزاداری را هدف گرفته است تا از بین ببرد.

کد خبر 961020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha