ذبح دام در خارج از کشتارگاه ها جرم محسوب می شود

اصغرزاده با بیان اینکه ذبح دام در خارج از کشتارگاه ها جرم محسوب می شود، گفت: ۱۱ کشتارگاه طی ماه محرم آماده ذبح انواع دام در استان هستند و اجازه نمی دهیم که در مناطق شهری و روستایی هیچ گونه دام سبک و سنگین در معابر ذبح شود.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: هیئات مذهبی و مردم در ماه محرم امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیماری های مشترک به هیچ عنوان حق ذبح هر گونه دامی را ندارند.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه ذبح دام در خارج از کشتارگاه ها جرم محسوب می شود، افزود: ذبح دام در خارج از کشتارگاه ها باعث تهدید بهداشت عمومی می شود و هیئات مذهبی و مردم باید به این موضوع توجه داشته باشند که در صورت عدم رعایت این قوانین برخورد جدی با متخلفان خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه 11 کشتارگاه طی ماه محرم آماده ذبح انواع دام در استان هستند، ادامه داد: کشتارگاه های استان این امکانات را دارند که به صورت دو شیفت صبح و عصر اقدام به ذبح نذورات مردم استان در ماه محرم به خصوص روز تاسوعا و عاشورا کنند.

 

اصغرزاده در ادامه بیان کرد: ماه محرم برای ما بسیار حساس است و اجازه نمی دهیم که در مناطق شهری و روستایی هیچ گونه دام سبک و سنگین در معابر و خارج از کشتارگاه ها ذبح شود و این موضوع را به مراجع نظامی و قضایی اعلام کرده ایم چرا که بهداشت و سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 44 اکیپ نظارتی در سطح استان طی ماه محرم خواهیم داشت، افزود: از این تعداد 18 اکیپ ثابت و 26 اکیپ سیار هستند و بیش از 20 دامپزشک و 41 بازرش و 12 ناظر در کشتارگاه های استان فعالیت خواهند داشت.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در ماه محرم سال گذشته هفت مورد تخلف وجود داشت که با تذکر رفع شدند، ادامه داد: در ماه محرم سال گذشته چهار هزار و 136 دام سبک و یکصد و 14 دام سنگین بازرسی و از این تعداد سه لاشه به وزن 350 کیلوگرم ضبط شدند.

کد خبر 961120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha