صنعتگران در خط مقدم جبهه مبارزه با تحریم دشمنان قرار دارند

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه صنعتگران در خط مقدم جبهه مبارزه با تحریم دشمنان قرار دارند گفت: صنعتگری که با راه‌اندازی واحد تولیدی خود از تورم جلوگیری کند و زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازد در خط مقدم جبهه مبارزه با تحریم‌های دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» در نشست شورای تسهیل رفع موانع تولید که در سالن الغدیر فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت روز ورود آزادگان جنگ تحمیلی به خاک وطن اظهار کرد: اکنون در آستانه سالروز فاجعه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان قرار داریم که باید به روان پاک همه شهدا درود بفرستیم.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه صنعتگران آبادان با یکسری موانع برای تولید مواجه‌ند که بناست در این جلسه رفع موانع آنها صورت گیرد افزود: اگر با تورم، سرگردانی‌های نقدینگی، مشکل اشتغال و تولید و دیگر موانع مواجه هستیم، چنانچه بنا باشد این مشکلات حل شوند مهم‌ترین راه آن توجه به واحدها و شهرک‌های صنعتی و همچنین واحدهای کوچک است.

 

وی اضافه کرد: واحدهایی که با اندک اعتباراتی نسبت به اعتبارات اختصاص یافته به فاز ۲ پالایشگاه راه‌اندازی می‌شوند؛ سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این منطقه صورت می‌گیرد و از آنجا که نگاه همه دولت‌ها به اشتغال‌زایی است اما درصد اشتغالی که در فاز ۲ به‌وجود می‌آید با یک واحد صنعتی حداقل یک چهارم، یک پنجم و حتی یک ششم تفاوت دارد و حال آنکه اعتباری که به این واحد صنعتی برای راه‌اندازی اختصاص داده می‌شود شاید یک صدم و یا یک پنجاهم اعتبار فاز ۲ هم نشود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور تاکید کرد: اگر دولتمردان ما قائل به تورم باشند که هستند، با وجود سرگردانی‌های نقدینگی و مشکلات تولید و اشتغال اگر بناست موضوعی صورت گیرد باید به این واحدهای صنعتی توجه ویژه‌ای شود.

 

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط و فرماندار ویژه آبادان باید به سراغ صنعتگران بروند تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌تان به گونه‌ای باشد که بروید و ببینید کدام یک از واحدهای صنعتی با مشکل مواجه‌ند و نسبت به رفع موانع و حل آن تلاش کنید، این مسئله نوع نگاه رهبر معظم انقلاب نیز است که نباید در انتظار آن باشید تا صنعتگر به شما مراجعه کند و بگویند چه مشکلی دارند.

 

امام جمعه آبادان ابراز کرد: همه مردم آبادان تلاش‌های جهادگرانه فرماندار را طی این مدت از بدو ورود تاکنون را مشاهده می‌کنند اما متاسفانه گاهی قوانین دست‌وپا گیر و گاهی نیز مدیران بی‌حال، بی‌برنامه و مدیری که اولویت برنامه‌هایش نگاه به شعار سال حضرت آقا در خصوص سال جهش تولید نیست سبب می‌شود مجموعه‌ای از عوامل متعدد دست به دست هم بدهند و گاهی هم انتخاب ساده‌ترین و راحت‌ترین راه که اکنون در این مدت زمان فضای بیماری منحوس کرونا وجود دارد به جای آنکه صنتعگر را بخواهند و به او بگویند مشکل شما ثبت‌نام در سامانه فلان است و ما به شما کمک خواهیم کرد تا این موانع بر طرف شوند؛ راحت‌ترین کار را در پلمپ کردن، تعطیلی واحد تولیدی و بیکاری مجموعه‌ای از مردمی که گرفتار انواع و اقسام مشکلات هستند را در پیش می‌گیرند که متاسفانه این موضوع در آبادان را شاهد هستیم.

 

وی عنوان کرد: اگر بناست شعار سال مقام معظم رهبری عملیاتی شود همانگونه که ایشان فرمودند اولویت تمام مشکلات برنامه‌های نظام ما مسئله اشتغال، تولید و ارزش پول ملی است و اگر بناست این اتفاقات رخ دهد باید به صنعتگران و صنایع کوچک توجه خاص شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: در این زمینه منطقه آزاد اروند اقدامات خوبی را انجام داده اما وقتی اعتبار نباشد خیابان‌های بهم ریخته و پر از چاله چوله را مشاهده می‌کنید که این مسئله یکی از معضلات اساسی در شهرک‌های صنعتی آبادان به‌شمار می‌رود.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی مربوط به مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی است. گاهی واحدهای صنعتی دچار مشکلاتی از قبیل جریمه‌هایی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود هستند گاهی واحد صنعتی را به فردی واگذار می‌کنند و به او می‌گویند هزینه‌های این واحد این مقدار است و این میزان هم باید پرداخت کنید چنانچه نتواند در موعد مقرر هزینه‌ها را پرداخت کند جرائم سنگینی را برای صنعتگر در نظر می‌گیرند، البته این جرائم مربوط به قوانین دست و پا گیر برای صنعتگران است.

 

امام جمعه آبادان خاطر نشان کرد: دست‌اندرکاران امر نباید از روز اول کاری کنند تا این جرائم دست و پای صنعتگر را ببندد، مدیران در بحث گاز، برق و آب باید مشکلات را برطرف و به صنعتگران کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه همه باید به صنعتگران کمک کنیم گفت: اگر معتقد به ولایت و پیرو رهبری هستیم، اگر معتقدیم که تنها راه برون‌رفت از مشکلات شهرستان و حتی کشور از این بن‌بست‌ها توجه به سخنان رهبر و عملیاتی کردن آنها است، نیاز است تا ما با همه وجودمان متواضعانه تلاش کنیم تا مشکلات عظیم صنعتگرانمان که انصافا اکنون در خط مقدم یکی از جبهه‌ها قرار دارند را حل شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور تصریح کرد: اگر می‌گوئیم عزیزان ما در بیمارستان‌ها در حوزه سلامت اکنون در خط مقدم جبهه مبارزه با بیماری کرونا ویروس هستند، یکی از خطوط مقدم کنونی نیز مسئله صنعتگران است، با توجه به اینکه دشمن همچنان در حال تحریم کشور ما است، آسیب این تحریم‌ها بر روی خانواده و مسئله اشتغال تاثیرگذار خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: صنعتگری که در حال تلاش است تا با راه‌اندازی واحد تولیدی خود از تورم جلوگیری کند، زمینه اشتغال جوانان را فراهم سازد، ارزش پول ملی را افزایش دهد و تولید سالم و با کیفیتی را وارد کشور کند در خط مقدم مبارزه با دشمن قرار دارد، لذا باید حداقل مصالح مورد نیاز را به دست این سرباز برسانیم نه اینکه به جای آنکه باری را از روی دوشش برداریم باری را نیز بر روی دوشش بگذاریم.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه رضایت صنعتگران رضایت مقام معظم رهبری است گفت: این نوید را به همه صنعتگزان شهرستان می‌دهم با توجه به اینکه فرماندار تمام تلاشش برای رفع مشکلات است امیدوارم این نشست نتیجه خوب و مثمرثمری را برای صنعتگران به همراه داشته باشد.

 

کد خبر 961164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha