معرفی کتاب‌های مناسب از سوی کانون پرورش فکری یک ضرورت است

آذری‌نژاد معتقد است، قصه‌گویی و کتاب‌خوانی از مهم‌ترین ابزار برای رشد کودک و نوجوان است که کانون پرورش فکری با برگزاری جایزه کتاب ماه و سال می‌تواند به این امر کمک کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اسماعیل آذری‌نژاد با بیان این‌که معرفی کتاب‌های مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان از سوی منابع معتبر امری لازم و مهم است، گفت:‌ معرفی کتاب‌های مناسب از طرف نهادها و موسسه‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که سابقه‌ای طولانی در ادبیات کودک و نوجوان دارد یک ضرورت است و کمک می‌کند نویسندگان و مترجمان برای تولید محتوای خوب و باکیفیت ترغیب شوند. همچنین شرایطی را ایجاد می‌کند تا نویسندگان سمت هر موضوع و ناشران سراغ هر کتابی نروند.

این فعال فرهنگی در حوزه ترویج قصه‌گویی و کتابخوانی برای کودک و نوجوان، افزود: در رابطه با شناخت آثار مناسب ممکن است خانواده‌ها، مربیان و حتی معلمان آشنایی کافی و لازم با کتاب‌های خوب نداشته باشند، به همین خاطر لازم است گروه‌ها و افراد معتبر کتاب‌های مفید و مناسب برای کودک و نوجوان را به مخاطبان و آن‌ها که نیاز به کتاب برای این گروه سنی دارند، معرفی کنند. بنابراین راه‌اندازی این جایزه از طرف کانون به عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان تولید فرهنگی برای کودک و نوجوان، حرکت خوبی است که به شناسایی کتاب‌های برتر در حوزه کودک و نوجوان کمک می‌کند.

داور فصل بهار نخستین جایزه کتاب ماه و سال با تأکید بر توجه به نیاز تمام مخاطبان کودک و نوجوان در تولید آثار مکتوب بیان کرد: متولیان این جایزه باید نیاز همه کودکان و نوجوانان را در نظر بگیرند و همان‌طور که به نیازهای یک کودک شهری توجه دارند، کودک روستایی هم در نظر داشته باشند. به‌طور طبیعی این کودکان یک اشتراک‌هایی با یک‌دیگر دارند و این می‌طلبد که اگر من نویسنده کتابی تولید می‌کنم برای جذب مخاطب، آن اشتراک‌ها را بیشتر در نظر داشته باشم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بعضی از کتاب‌ها بسیار شهری‌زده هستند و تنها نیاز کودکان شهری را در نظر می‌گیرند. کانون به عنوان یک متولی در تولید و معرفی کتاب کودک و نوجوان در سطح کشور، باید به این موضوع توجه داشته باشد تا نیاز این کودکان فراموش نشود .

آذری‌نژاد با اشاره به علاقه‌مندی خود به کتاب گفت: من از کودکی اهل مطالعه و کتاب بودم و لذت کتاب را در زندگی‌ شخصی خودم دیده‌ام. از طرفی کودک نیازهایی دارد که برای رفع آن‌ها نیازمند ابزار است و به نظر من بهترین ابزار برای این نیاز و رشد کودک، قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، بازی، نقاشی و یک سری فعالیت‌های هنری است که اگر امکان انجامش برای کودک و نوجوان فراهم باشد حتما می‌توان آینده خوبی برای او متصور شد. کانون پرورش فکری با برگزاری جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان می‌تواند به این امر کمک کند.

 

کد خبر 961219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha