صیانت از زندگی اجتماعی نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است

سیمزاری گفت: امر به معروف و نهی از منکر از ملزومات زندگی اجتماعی بوده و عمل به آن برای سلامت اجتماع ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «محمد سیمزاری» در جلسه هماهنگی برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در یک یا چند موضوع خلاصه نمی شود و برای عموم اعمالی که در جامعه جریان دارد، مصداق می یاید.

 

مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل بیان کرد: سلامت انسان ها از لحاظ جسمی، روانی و اجتماعی در سلامت دیگری نقش دارد و همه در قبال دعوت همدیگر به صفات نیک و انسانی در جامعه مسوول هستند.

 

سیمزاری با اشاره به شیوع کرونا به عنوان یک بیماری ویروسی و قابل سرایت، ادامه داد: در این خصوص نوع رفتار و ارتباط یک فرد در سلامت دیگران تاثیرگذار بوده و انسان ها تذکرات لازم را برای پرهیز از تهدیدات سلامتی به همدیگر ارائه می کنند.

 

وی افزود: در خصوص سایر موضوعات و رفتارهای اجتماعی و دینی نیز باید اقدامات به همین شیوه باشد و همه خود را در قبال رفتارهای دیگران مسوول ببینند.

 

مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل اظهار داشت: باید امر به معروف و نهی از منکر از معانی اخص که آن نسبت داده شده خارج شود و برای تمام حوزه ها عملیاتی شود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها در حجاب و اعمال فریضی  محدود نیست و برای صیانت از زندگی اجتماعی ،لازم است تعریف عمومی آن اجرایی شود.

 

سیمزاری با اشاره به ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی ضرورت عمل به این واجب فراموش شده در جامعه خواستار همکاری حوزه های مرتبط و عموم مردم در این خصوص شد.

 

مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری اردبیل به قرار گرفتن در آستان ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و از متولیان فرهنگی و دینی خواست به صورت عملی و میدانی در ترویج این فریضه گام بردارند.

 

وی تصریح کرد: برنامه های در سطح فردی و در داخل دستگاه های اجرایی و خدماتی از جمله اولویت های ورود به ترویج این فریضه است که با جدیت پیگیری می شود.

 

در این جلسه نمایندگان دستگاه های فرهنگی استان راهکارهای لازم در راستای ترویج این فریضه و برنامه های پیشنهادی خود را ارائه کردند.

 

هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر از روز ۳۱ مرداد تا ششم شهریور ماه بوده و شعار این هفته «نهضت حسینی ، مطالبه گری و فرهنگ سازی» انتخاب شده است.

کد خبر 961290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha