تشریح ویژه ‌برنامه‌های کانون‌های مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد

مظاهری گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامیداشت روز جهانی مسجد ویژه‌ برنامه‌های این ایام را در چهار حوزه فرهنگ و هنر، خدمت رسانی، سلامت و قرآن و عترت برگزار می کنند.

«محمدرضا مظاهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: ویژه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در چهار حوزه فرهنگ و هنر، خدمت رسانی، سلامت و قرآن و عترت به مناسبت روز جهانی مسجد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر سلسله مسابقات کتابخوانی «خط شکن» برگزار و متناسب با هر مناسبت یک کتاب معرفی، منتشر و مسابقه مربوطه از آن کتاب به دلیل پیشگیری و مقابله با کرونا به صورت مجازی در پیام رسان گپ به نشانی khatshekanbooK@ انجام می شود.

 

وی ابراز کرد: مسابقه کتابخوانی مجازی از کتاب «بهداشت مساجد و اماکن عمومی» با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی استان، به مناست روز جهانی مسجد برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود و علاقمندان می توانند به کانال gap.im/khatshekanbook در این مسابقه شرکت کنند.

 

مظاهری گفت: در حوزه خدمت رسانی، اجرای طرح مواسات و همدلی در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری انجام می شود که با کمک خیرین و مشارکت های مردمی، بسته های معیشتی تهیه و بین نیازمندان به خصوص خانواده هایی که از بیماری ویروس کرونا آسیب دیده اند، توزیع می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اجرای طرح ذبح قربانی و توزیع گوشت بین اقشار نیازمند از دیگر برنامه های حوزه خدمت رسانی به محرومان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد است.

 

وی بابیان اینکه در حوزه سلامت، برنامه هایی همچون ضدعفونی معابر و محلات پیرامون مسجد و غبارروبی و عطرافشانی مساجد، برگزار می شود افزود: تهیه بسته های سلامت شامل ماسک و دستکش و توزیع بین نیازمندان و پویش #من_ماسک_میزنم در کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حوزه قرآن و عترت، طرح مسجد مجازی، طرح «راهکار حفظ قرآن»، «صد ثانیه با قرآن» و بیان احکام شرعی به صورت مجازی، برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه در طرح مجازی حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان «راهکار حفظ» شنبه هر هفته آیه ای در کانال پیام رسان گپ به آدرس gap.im/rahkarhefz به اعضا معرفی می شود، افزود: به مناسبت روز جهانی مسجد تابلو طرح تلاوت نور بین مساجد مجری طرح توزیع می شود.

 

کد خبر 961364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha