ضرورت استفاده از ماسک برای عزاداران محرم/  بیماران و افراد مسن در منزل بمانند

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه زدن ماسک در ایام عزاداری ابا عبدالله حسین(ع) ضروری است گفت: افراد مسن و بیماران مزمن از رسانه های جمعی، مراسم‌های محرم را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی» امروز(۲۷ مرداد) در جمع خبرنگاران با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و صفر اظهار کرد: مردم به صورت خودجوش به دلیل ارادت خاصی که به ائمه اطهار دارند در عزاداری اباعبدالله حسین(ع) حضور دارند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به وضعیت قرمز استان گفت: با توجه به بحران کروناویروس و با هدف پیشگیری از مبتلا شدن برخی از افراد جامعه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام سختگیرانه تر و جدی تر اجرایی می‌شود.

 

حجت الاسلام مهدوی اذعان کرد: تمام هیئت‌ها لازم است در سامانه سازمان تبلیغات اسلامی به نشانی www.beyragh.mobi ثبت‌نام کرده و مسئول هیئت تعهدنامه لازم را امضا کند، همچنین توصیه می‌شود همه هیئات و مداحان مراسم ماه محرم را برگزار کنند تا متوسط تجمع مردم در یک هیئت کم شود.

 

وی با تاکید بر اینکه حتی‌الامکان مراسم‌های هیئت‌های مذهبی در فضای باز برگزار شود افزود: زدن ماسک برای عزاداران حسینی (ع) در تمام مراسم و محافل ضروری است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: در فضای بسته تنها به مدت یک ساعت و فقط برنامه‌های سخنرانی و روضه نهایتا با ظرفیت یک‌چهارم مکان برگزار شود.

 

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: برنامه زنجیرزنی در فضای باز برگزار شود و برای زنجیرزنی حتما از زنجیرهای شخصی استفاده و یا زنجیرها به اشخاص تا پایان دهه عزاداری واگذار شود تا بین افراد دست به دست نشود.

 

وی با بیان اینکه نذورات به صورت خام توزیع شود، افزود: در صورت لزوم به پخت غذا ضمن رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی در زمان طبخ توزیع به صورت بیرون ‌بر و با لحاظ عدم تجمع انجام پذیرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: تمهیداتی باید انجام پذیرد که هنگام ورود و خروج عزاداران از مجالس تجمع مردمی نباشد و افراد به نوبت و با فاصله وارد و یا خارج شوند.

 

حجت الاسلام مهدوی اظهار کرد: افراد با کهولت سن و با بیماری‌های مزمن در خانه بمانند و تنها با استفاده از رسانه‌ها به عزاداری بپردازند.

 

 

کد خبر 961374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha