سفیر جدید کشورمان در کشور عمان از دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران بازدید کرد

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کشور سلطنت عمان از دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران با هدف گشایش راه‌های نوین و موثر فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، رویدادهای فرهنگی و صنایع خلاق، بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کشور سلطنت عمان از دبیرخانه شورای توسعه سواحل مکران، زمینه‌های مختلف همکاری فیمابین با هدف گشایش راه‌های نوین و موثر فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، رویدادهای فرهنگی و صنایع خلاق، بررسی شد.

در این دیدار علی نجفی با اظهار اینکه فصل جدید در روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و عمان گشوده خواهد شد، گفت: علاقمند هستم منطقه مکران را که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان گنج پنهان نامیده شده است به طرف‌های عمانی بیشتر بشناسانم و تلاش خواهم کرد از ظرفیت‌های مهم کشور عمان در فعالیت‌های مختلف مورد علاقه آنان در منطقه مکران استفاده کنم. همچنین برای فعالان اقتصادی و تجار دو طرف به ویژه در حوزه‌های گردشگری، شیلات و کشاورزی فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید و قابل اجرایی رابا کمک دبیرخانه و دیگر نهادهای دولتی و بخش خصوصی منقه فراهم نمایم.

در این دیدار، احمد الهیاری رییس دبیرخانه شورای توسعه مکران با ترسیم چشم انداز توسعه پایدار منطقه مکران بر پایه دو نوع توسعه درون‌زا و برون‌زا، گزارشی از وضعیت پروژه‌های مختلف دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی ارایه داد و ابراز امیدواری کرد با حضور سفیر جدید ایران در کشور عمان، فرصت‌های بیشتری برای همکاری دو کشور ایران و عمان به ویژه در زمینه توسعه پایدار این منطقه استراتژیک میهن اسلامی ایران، فراهم شود./

کد خبر 961497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha