قرارگاه مواسات برای انجام بهتر فعالیت خود باید مسجد محور باشد

آیت الله علم الهدی گفت:قرارگاه مواسات برای اینکه به بهترین نحو کارش را انجام دهد باید «مسجد محور» باشد که این مسئله چند اثر دارد، نخست اینکه وقتی کمکی از سمت مسجد باشد مردم این یاری را از سمت خدا و دین می ‌بینند و حس بدی نسبت به دریافت کمک ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله «سیداحمد علم الهدی» امروز( ۲۷مرداد) در دیدار با مسئولان قرارگاه مواسات گفت:معنای قرارگاه یعنی عناصری که هر کدام کار مختلفی را انجام می‌دهند؛ با هم در یک جا جمع شوند و برای یک هدف مشترک تلاش کنند و ما در قرارگاه مواسات در کنار هم هستیم تا اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا و معیشت‌های سخت را یاری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضووی افزود: قرارگاه مواسات برای اینکه به بهترین نحو کارش را انجام دهد باید «مسجدمحور» باشد که این مسئله چند اثر دارد؛ نخست اینکه وقتی کمکی از سمت مسجد باشد مردم این یاری را از سمت خدا و دین می‌بینند و حس بدی نسبت به دریافت کمک ندارند.

 

وی افزود: در درجه دوم، مردم راحت‌تر می‌توانند برای اظهار حاجت به مسجد مراجعه کنند تا اینکه سراغ شخص بروند، با این عمل مرجع دین مردم یعنی مساجد مرجع دنیای مردم هم می‌شود که این گونه توجه بیشتری به مساجد می‌شود.

 

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه رزمایش مواسات، نیازمند تمرکز و همکاری همه دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد و هلال احمر است، ادامه داد:در مساجد، هم فرد نیازمند هست و هم خیرین حضور دارند؛ در زمان قدیم این طور بود که هر نمازگزار که به مسجد می‌آمد در انتهای نماز هر کسی در حد توانش کمک می‌کرد تا حاجات نیازمندان محله را برطرف کنند که این ‌ها با مسئولیت امام جماعت صورت می‌گرفت.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اگر هر فردی بخواهد جداگانه تشکل مردمی تشکیل بدهد، ما به هدف اصلی قرارگاه مواسات نخواهیم رسید، اظهارکرد:در حاشیه شهر هم نیز پهنه‌بندی حاشیه شهر یک مسئله اجرایی بسیار قوی است که می‌تواند تعداد افراد نیازمند را دقیق‌تر به قرارگاه مواسات معرفی کند.

 

 

کد خبر 961531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha