شور و شعور حسینی در محرم سال جاری به دنیا نشان داده شود

گردهمایی عاشورائیان حسینی در آستانه ماه محرم با حضور امام جمعه ایلام و عوامل اجرائی مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) عصر امروز در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این همایش، با بیان اینکه برگزاری مراسمات عزاداری برای اباعبداله الحسین(ع) به بهترین وجه دغدغه همه ارادتمندان به امام حسین(ع) است، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با محدودیت هایی در زمینه زمان برگزاری مراسم، مکان برگزاری و نذورات مردمی مواجه هستیم.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: توصیه می شود در صورت نبود مشکل شرعی، افراد متدین نذورات خود را به سمت پویش کمک مؤمنانه برای کمک به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا سوق دهند که امری خداپسندانه و در راستای کاهش مشکلات افراد نیازمند جامعه خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری برنامه ها و مراسمات عزاداری شاگردان مکتب امام حسین (ع)شور حسینی را همراه با شعورحسینی به دنیا نشان دهند، گفت: در برنامه های عزاداری شید و سالار شهیدان و مراسمات محرم سال جاری، ملاک ولایتمداری، توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و عمل به پروتکل های بهداشتی است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مراسمات محرم امسال تاکیدات ویژه ای داشته اند که حجت را بر همه تمام کرده است، رهبر معظم انقلاب برگزاری مراسمات را منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا دانسته اند و ما هم از این دستور تبعیت خواهیم کرد و باید از ظرفیت های مختلف رسانه ای و فضاهای باز و مناسب برای اجرای این مراسمات با اولویت حفظ سلامت مردم استفاده کرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: دشمنان ملت ایران و اهل بیت(ع) در کمین هستند که از هر حربه ای برای ضربه زدن به اعتقادات مردم استفاده کنند و ما نباید به آنها اجازه داده و بهانه ای برای تخریب به دستشان دهیم، شور حسینی باید با شعور حسینی توامان باشد و اگر شعور حسینی حاکم باشد حتی برگزار نشدن مطلق مراسمات محرم نیز نمی تواند حب و عشق امام حسین(ع) را از دل شیعیان بیرون کند.

 

وی گفت: سلامت مردم برای همه ارکان نظام در کشور و استان ها در اولویت قرار داشته و به هیچ قیمتی حاضر نیستیم سلامت مردم را به خطر انداخته و فشار کاری مضاعفی را بر کادر درمان به عنوان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا تحمیل نماییم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: برگزاری نماز جمعه به عنوان نماد وحدت مسلمانان به خاطر سلامت مردم لغو  شد، مراسم معنوی حج که در حد اعلای مراسمات مذهبی مسلمانان قرار دارد با تعداد محدودی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد،که نشان می دهد که اسلام به سلامت مسلمانان و همه بشریت اهمیت ویژه ای داده است.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد:هیئت های مذهبی و دست اندرکاران برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی زمینه لازم را برای ایجاد فضای مناسب عزاداری ها و برنامه های ماه محرم فراهم کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: مکتب عاشورا، مکتبی انسان سازی است و شرایط امروز جامعه ما بیش از همیشه به پیام های عاشورا نیاز دارد.

 

حجت الاسلام «محمد فتاحی» تصریح کرد: امروز کشور ایران اسلامی در عرصه بین المللی به عنوان محور مقاومت شناخته می شود و نگاه جامعه  جهانی به ماست که چگونه در عین اینکه عَلم عزای سیدالشهدا(ع) را بر افراشته می کنیم در عین حال سلامت مردم را مدنظر قرار خواهیم داد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه برنامه های ماه محرم با تأسی از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می شود، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان متولی برگزاری مراسمات مذهبی، دستورالعمل های بهداشتی لازم را به هیئت های مذهبی ابلاغ کرده  و انها را متعهد به رعایت این دستورالعمل ها در برگزاری مراسمات کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه  سلامت مردم  را خط قرمز خود در برگزاری مراسمات می دانیم، خاطرنشان کرد:انتظار می رود که هیئت های مذهبی و گردانندگان برنامه ها و مراسمات عزاداری کمال همکاری را در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با حداقل جمعیت داشته باشند.

 

در پایان مراسم،صادقی فر، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن تشریح نکات و الزامات بهداشتی مراسمات محرم، توصیه کردند افراد مسن، کودکان و افراد آسیب پذیر از حضور در مراسمات پرهیز کنند.

کد خبر 961582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha