آمادگی دستگاه های اجرایی قزوین  برای برگزاری کنکور سراسری

حبیبی با بیان اینکه هیچ نگرانی در خصوص برگزاری کنکور وجود ندارد، گفت: برای حفظ سلامت داوطلبان و صحت آزمون سراسری، تدابیر لازم برای برگزاری این رویداد در سطح استان اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه کمیسیون دانشگاه‌ های استان بیان کرد: با توجه به شرایط خاص پیش آمده در کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، ضرورت رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی و در عین حال حفظ امنیت آزمون، امری مهم است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: ۱۹ هزار و ۲۶ داوطلب قزوینی در آزمون سراسری حضور پیدا خواهند کرد و کنکور امسال در 10 حوزه امتحانی و از ۲۹ مرداد جاری تا اول شهریور ماه، به مدت چهار روز و در گروه ‌های تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در سطح استان برگزار می شود.

 

وی اعلام کرد: تدابیر لازم برای اجرای کامل دستورالعمل‌ های بهداشتی در حوزه‌ های آزمون سراسری از سوی دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شده است؛ اختصاص تیم فوریت ‌های پزشکی، گندزدایی و ضد عفونی دقیق مکان‌های آزمون، رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی در چیدمان صندلی ‌ها، انجام مراحل تب سنجی از شرکت کنندگان و نصب تهویه‌ های مناسب از جمله الزامات بهداشتی برگزاری آزمون است.

 

حبیبی یادآور شد: تنها نگرانی ما تجمع والدین و همراهان شرکت کننده در بیرون از حوزه‌های امتحانی، به ویژه قبل و بعد از برگزاری آزمون است.

 

وی خاطر نشان کرد: همچنین به منظور تأمین امنیت و برگزاری مطلوب این رویداد مهم علمی، فرمانداران، نیروهای انتظامی و امنیتی، دستگاه‌های خدمات رسان و مرکز فوریت ‌های پزشکی در روزهای برگزاری آزمون در آماده باش بوده و دستگاه قضایی استان هم آماده برخورد با تخلفات احتمالی است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: تمامی دستگاه‌ های خدمات رسان از جمله شرکت ‌های آب، برق و مخابرات طی روزهای برگزاری امتحانات باید در آماده‌ باش کامل باشند.

کد خبر 961615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha