اهتزار پرچم حمایت از آزادی مسجدالاقصی در ۲۴۱ مسجد استان تهران

حجت‌الاسلام ذاکر با اعلام اهتزار پرچم در ۲۴۱ مسجد استان تهران همزمان با روز جهانی مسجد، گفت: به منظور حمایت از آزادی مسجدالاقصی و نفی معامله شیطانی قرن، در گنبد و گلدسته‌های مساجد پرچم به اهتزار در می‌آید.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اهتزار پرچم نمادین حمایت از آزادی مسجد الاقصی در 241 مسجد استان تهران خبر داد و گفت: پرچم نمادین حمایت از آزادی مسجدالأقصی و نفی معامله شیطانی قرن در روز ۳۱ مرداد بر فراز گنبد یا گلدسته‌ مساجد به اهتزاز در می آید.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: ۲۴۱ مسجد استان تهران به نشانه ماه‌های باقیمانده از حداکثر عمر نکبت‌بار و ۳۰۰ ماهه‌ صهیونیست‌ها که در ۱۸ شهریور سال ۱۳۹۴ از سوی ولیّ امر مسلمین جهان پیش‌بینی شد، پرچم نمادین حمایت از آزادی مسجدالأقصی و نفی معامله شیطانی قرن را در روز ۳۱ مرداد به اهتزاز در خواهند آورد و فریاد مستضعفان عالم و انتظار آزادگان را برای انتقام و نابودی استکبار جهانی در روز موعود، طنین انداز خواهند نمود.

 

حجت الاسلام ذاکر همچنین از ارایه بسته پیشنهادی در محورهای سلامت، معیشت و معنویت برای به ‌کارگیری در مسجد و محلات به مناسبت روز جهانی خبر داد و افزود: غبارروبی و عطرافشانی مساجد،تولید محتوا با موضوعات مرتبط با «روز جهانی مسجد» و نشر در کانال یا گروه مسجد و سایر شبکه های اجتماعی و رسانه ها،تبیین ضرورت مقابله همه جانبه با نقشه های شوم استکبار جهانی و صهیونیزم،برگزاری مراسم توسّل و دعا جهت آزادی هرچه زودتر قدس شریف و مسجدالاقصی از جمله برنامه هایی است که در محور معنویت افزایی است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: همچنین در همین زمینه برپایی ایستگاه فرهنگی و توزیع تراکت هایی با محتوای فضیلت حضور در مسجد،توزیع تراکتهایی با محتوای متناسب با روز جهانی مسجد،اجرای پویش #یک_حس_خوب تجربه حسّ خوب حضور در مسجد،نصب بنر و پوستر مرتبط با روز جهانی مسجد در معابر پرتردّد و معرّفی این روز به مردم در سطح محلات مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی از جلب مشارکت خیّرین و تهیه بسته های سلامت و توزیع بین نیازمندان محلّه،تولید پادکست از سخنان امام جماعت با موضوع لزوم مراعات دستورالعمل های بهداشتی و نشر در شبکه های اجتماعی و پیام رسانه به عنوان بخش دیگری از فعالیت هایی دانست که مساجد در روز جهانی مسجد انجام خواهند داد و خاطر نشان کرد: ضدعفونی محیط پیرامونی، سرویسهای بهداشتی و شبستان مسجد، تبیین نقش مسجد در فرهنگسازی مراعات حق النّاس با مراعات ضوابط بهداشتی از دیگر محورهای پیشنهادی به مساجد برای انجام فعالیت در محور سلامت است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: برنامه ریزی، پیگیری و استمرار اجرای مطلوب «نهضت تعاون و احسان»،جلب مشارکت مردمی، تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین خانوارهای نیازمند محلّه از دیگر برنامه های پیشنهادی برای روز جهانی مسجد است.

 

یادآور می‌شود، بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اوّل مسلمین جهان است، توسّط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.

کد خبر 961633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha