طرح کتابخوانی در محرم برگزار می‌شود

غفاری گفت: با توجه به تعطیلی تجمع‌های بزرگ در مراسم محرم به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی مجموعه رضوان اقدام به برگزاری طرح کتابخوانی کرده است.

«مرضیه سادات غفاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه به دلیل شیوع کرونا برگزاری مراسم محرم به تجمع‌های بزرگ ممنوع اعلام شده در همین راستا به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی مجموعه رضوان اقدام به برگزاری طرح کتابخوانی کرده است.

 

مدیر مجموعه رضوان اهواز با بیان اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و تاثیر آن بر آینده‌سازی نوجوانان برگزار می‌شود افزود: بیش از 400 نوجوان فعال در مجموعه رضوان حضور دارند و کتابخوانی می‌تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از فعالیت‌های آنها باشد.

 

وی با اشاره به اینکه چهار کتاب از ابتدای محرم تا اربعین حسینی معرفی می‌شود اضافه کرد: هر 10 روز اعضای مجموعه یک کتاب را مطالعه و خلاصه آن را ارسال می‌کنند و در پایان این طرح به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

 

غفاری با بیان اینکه کتاب‌های پدر عشق پسر، احضاریه، از دیار حبیب و سقای آب و ادب کتاب‌های مورد نظر در این طرح هستند تصریح کرد: برای انتخاب نوع کتاب سعی شده کتاب‌هایی مرتبط با موضوع محرم و رمان‌های جذاب باشند تا فضایی برای علاقه‌مندی نوجوانان به کتابخوانی فراهم شود.

 

وی در پایان یاد آور شد: در آستانه سال تحصیلی جدید طرح جمع‌آوری بسته‌های لوازم تحریر به منظور تامین اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان 200 خانواده تحت پوشش این مجموعه برگزار می‌شود؛ بیشتر خانواده‌های تحت پوشش در مناطق محروم و روستاهای اطراف ساکن هستند.

 

کد خبر 961645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha