طرح پویش  آمران سلامت در نکا اجرایی شد

عباسپور از اجرای اولین دوره طرح پویش آمران سلامت در نکا با هدف آگاهی رسانی در راستای شیوع ویروس کرونا خبر داد.

«محمودرضا عباسپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا گفت: این طرح « آمران سلامت»  با رویکرد کاهش مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا در بین اصناف و بازاریان نکا اجرایی شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نکا اظهار کرد: به همت اعضا و پرسنل هلال احمر شهرستان نکا، اولین دوره طرح پویش  آمران سلامت در نکا اجرایی شد.

 

وی افزود: طرح « آمران سلامت» در نظر دارد تا با استفاده از توان اعضا و پرسنل هلال احمر نکا ضمن بیان و تشریح ویروس کرونا و خطرات آن، آگاهی رسانی مناسبی را انجام دهد و همچنین در راستای اجرای این طرح، ماسک و محلول ضدعفونی هم در بین افراد توزیع می شود.

عباسپور گفت: این طرح در واقع نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و با توجه به اهمیت موضوع و آموزش مردم و همچنین آگاه سازی در مورد فاصله گذاری اجتماعی این طرح با قوت اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: مهمترین راه انتشار ویروس کرونا و سایر بیماری های مسری از راه ارتباط نزدیک و انتشار ویروس در حین صحبت کردن، دست دادن و سایر عواملی مانند سرفه‌ و عطسه که انتشار ویروس در اطراف می شود انتقال می یابد وی خودمراقبتی مهمترین عامل در جلوگیری از انتقال این ویروس است.

رییس جمعیت هلال احمر نکا گفت: هدف اصلی گشت زنی آمران سلامت در سطح شهرستان و معابر عمومی به ویژه در خیابان و اماکنی که  تجمع بسیاری ایجاد می شود برای ایجاد پراکندگی جمعیت و حفظ فاصله بیش از یک و نیم متری است تا زنجیره انتقال این ویروس منحوس را قطع کنیم.

وی همچنین با اشاره به کمک های مختلف جمعیت هلال احمر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یادآور شد:  تلاش برای خدمات رسانی به کودکان کار و افراد بدسرپرست، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی، اطلاع رسانی در ورودی ها و گندزدایی از مسائل مهمی بود که در این دوران اجرایی شد.

 

عباسپور افزود: بسته های مواد بهداشتی شامل، مایع دستشویی، دستکش، ماسک و الکل بوده است که در بین خانواده های نیازمند،‌ کودکان کار و بدسرپرست شهرستان نکا توزیع شد.

کد خبر 961742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha