محرم امسال متفاوت از سنوات گذشته برگزار می شود

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به وضعیت کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا، گفت: امسال مراسم حسینی را متفاوت از سنوات گذشته برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا اجرای مراسمات عزاداری امام حسین(ع) که هر ساله طبق سنت های دیرینه انجام می شد دچار تغییراتی شده است.

 

وی  خاطر نشان کرد: امسال با توجه به حساسیت های به وجود آمده باید نکاتی که با حفظ جان مردم سازگار نیست تعطیل شده و در پذیرایی های عمومی و پخش نزورات نیز با مشکل مواجه خواهیم شد .

 

امام جمعه هرسین با بیان اینکه رهبری به مسولان توصیه کردند با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسمات به خوبی انجام شود، افزود: تصمیم گیری در نحوه برگزاری مراسمات به عهده  کسانی بوده که اهمیت مراسم امام حسین را درک کرده و همانطور که مقام معظم رهبری به  آنان اعتماد کردند مانیز موظف به اجرای تصمیمات آنان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در حین مراسم، تصریح کرد: گرچه استفاده از ماسک و دیگر موارد بهداشتی آن هم در گرمای تابستان سخت و طاقت فرسا است  اما در راستای لبیک به فرمان رهبری تلاش کنیم تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنیم تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

 

حجت الاسلام اجرایی در پایان اظهار کرد: مراسم و شور حسینی هر ساله شاهد سیل عظیم جمعیت بوده و در اربعین سراسر جهان این شور و عظمت را مشاهده کردند و این عظمت به همگان ثابت شده است.

کد خبر 961750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha