بکارگیری کنسول عایق در شبکه توزیع برق استان مرکزی

نیکویی از بکارگیری کنسول عایق در شبکه توزیع برق استان مرکزی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمد نیکویی» با اشاره به اینکه این کنسول عایق در شبکه توزیع برق استان در راستای حفظ محیط زیست و گونه های جانوری  بکارگیری شده است، در جمع خبرنگاران گفت: طی یک مانور اصلاح و بهینه سازی پنج کیلومتر از شبکه فشار متوسط روستایی شهرستان اراک به کنسول عایق مجهز شد.

 

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به اینکه این مانور با بکارگیری 60 کنسول عایق انجام شد، افزود: هدف از این امر حفظ محیط زیست، تداوم جریان برق، کاهش قطع و اتصال ناشی پرنده زدگی انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه این کنسول ها برای اولین بار طی یک طرح تحقیقاتی با همکاری شرکت رنگ روناس  با رنگ عایق ۱۲ کیلو ولت سبز رنگ  عایق شده است، ادامه داد: این مهم موجب حفظ جان پرندگان خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی پایه گذار  کمیته پرندگان و شبکه های برق ایران است.

 

نیکویی اضافه کرد: ایمن سازی خطوط برق حاشیه تالاب میقان به منظور حفاظت از پرندگان، نصب آشیانه مصنوعی با فاصله ایمن از خطوط طبق پروتکل‌های جهانی در این مکان نیز انجام شده است.

 

معاون برنامه ریزی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطر نشان کرد: در راستای سازگاری با محیط زیست و آشتی با طبیعت چندین پروژه انجام شده است که انجام این خلاقیت نوین گامی مهم در راستای حفظ جان پرندگان و اکوسیستم است.

 

 

وی بابیان اینکه شناسایی پرندگان مستعد برق­گرفتگی و تعیین نقاط پراکندگی آن­ها در منطقه شکار ممنوع تالاب میقان توسط کارشناسان محیط زیست و در یک پروژه پژوهشی با حمایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، در دستور کار قرار گرفت، افزود: ۱۸۰ تیر حامل سیم‌های فشار متوسط در نقاط بحرانی تالاب میقان از حیث برق‌گرفتگی پرندگان وجود داشتندکه تیر‌های خطرساز با مقره سوزنی با کاور‌های سیلیکونی عایق شدند.

 

 

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین جمپر‌ها نقش مهمی در برق‌گرفتگی پرندگان دارند که توسط کاور‌ها عایق و تعدادی از پایه مقره‌ها نیز با هدف کاهش احتمال فاز-فاز، تعویض و بلندتر شد.

 

نیکویی خاطر نشان کرد: کتابی با همکاری و حمایت این شرکت با عنوان «پرندگان و خطوط برق از تقابل تا تعامل» برای نخستین بار در کشور انتشار یافته است.

 

کد خبر 961765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha