تکریم و احیاء خاطره های شهدا،    قدرت و عظمت جامعه اسلامی را افزایش می دهد

آیت الله حسینی تکریم و احیاء خاطره های شهدا را باعث افزایش قدرت و عظمت جامعه اسلامی دانست و گفت: یکی از ابعاد تکریم بحث اشتغال است که مسئولان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین تکریم از «بی بی جان دیرباز» مادر ۷۳ ساله شهیدان «سید منصور و حجت الاسلام سید عبدالمحمد تقوی» از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (28 مرداد ماه) با حضور آیت الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج برگزار شد.

 

این آئین با حضور معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس بنیاد شهید شهرستان بویراحمد در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.

 

آیت الله « سید نصیر حسینی» در این آئین عزت و شکوه امروز کشور را به برکت خون شهدا دانست و گفت: شهدا قهرمانان ملی ما هستند که برای دفاع از سرزمین، عزت و استقلال کشور به میدان جنگ رفتند و برای ایران اسلامی افتخار آفریدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه شهدا شکوه و عظمت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند، اظهار کرد: عزت، استقلال و امنیت امروز ایران بزرگ و با عظمت مدیون از جان گذشتگی شهدا، ایثارگران، جانبازان و خانواده های معظم آنها است.

 

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی امروز ضعیف تر از قبل شده و کشورمان به برکت قهرمان خود قوی تر شده، ادامه داد: جامعه و کشوری که قهرمانان خود را فراموش کند، دچار آسیب خواهد شد.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه مردم و مسئولان وظیفه تکریم این شخصیت های بزرگ و معنوی را برعهده دارند، اضافه کرد: همه باید به وجود پدران، مادران و خانواده های شهدا افتخار کنیم.

 

امام جمعه یاسوج تکریم خانواده های معظم شهدا را کاری ارزشمند و پسندیده دانست و خاطرنشان کرد: تکریم خانواده های شهدا باعث تداوم امنیت کشور بوده و خاطره های شیرین و افتخارآفرینی شهدا در ذهن مردم زنده می شود.

 

وی تکریم و احیاء خاطره های شهدا را باعث افزایش قدرت و عظمت جامعه اسلامی دانست و گفت: یکی از ابعاد تکریم بحث اشتغال است که مسئولان باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه اشتغال خدمت به جامعه، حق و یک وظیفه است، گفت: مسئولان باید نسبت به اشتغال خانواده و فرزندان شهدا توجه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار استان و مسئولان بنیاد شهید خواست پیگیر بحث اشتغال فرزندان و خانواده شهدا باشند.

 

در پایان این آئین از مادر شهیدان «سید منصور و حجت الاسلام سید عبدالمحمد تقوی» از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

 

گفتنی است، «شهید عبدالمحمد تقوی» از جمله روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۴۳ در شهر سوق دیده به جهان گشود و در سالروز تولدش، یعنی ۲۲ بهمن ماه ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی اروند به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 

 

وی توانست در سن ۲۰ سالگی ۱۲ جلد کتاب به رشته تحریر درآورد و از شهدای شاخص استان محسوب می شود.

 

«شهید سید منصور تقوی» برادر شهید حجت الاسلام سید عبدالمحمد نیز مرداد سال ۱۳۵۱ متولد شد و در مرداد سال ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کد خبر 961770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha