برگزاری مراسمات عزاداری محرم امسال در چارچوب پروتکل های بهداشتی

مرتضوی، از برگزاری مراسمات عزاداری امسال در ماه محرم و صفر در چارچوب پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان خبر داد.

غلامرضا مرتضوی فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  امسال با همدلی و همراهی با اجرای مراسمات و عزاداری های ماه محرم و صفر و رعایت پروتکل های بهداشتی فرهنگ عاشورایی را بیش از پیش در جهان نمایان خواهیم کرد. 

 

وی خاطر نشان کرد: در این ایام، روحانیون و مبلغین در سطح شهرستان با حضور جهادی و اجرای مراسمات در چهارچوب مشخص شده توسط کارشناسان بهداشت و درمان، محرم تاریخی را رقم خواهیم زد. 

 

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با اعلام اینکه ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به هیئت های مذهبی انجام شده است افزود: کاهش ساعات برگزاری مراسمات حداکثر 2 ساعت، ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ممنوعیت جابجایی هیأت ها و دسته روی، ممنوعیت استفاده ازطبل و وسایل مشابه، ممنوعیت هر گونه پذیرایی و همچنین استفاده مستمر از ماسک از دستور العمل هایی است که توسط کارشناسان تدوین شده و لازم الاجرا است. 

 

مرتضوی، تصریح کرد: امیدواریم با رعایت این موارد مراسمات پیش رو را با بهترین شکل ممکن برگزار و شهرستان را با همت مردم همچون ایام گذشته به وضعیت مطلوب و سفید برسانیم و  اولویت اجرای برنامه های امسال را در قالب رسانه ای در شبکه های صداوسیما و فضای مجازی و همچنین آذین بندی سطح شهرستان مورد تاکید قرار داد. 
 

فرماندار سنقروکلیایی وضعیت شهرستان در تولید ماسک مورد نیاز رامثبت ارزیابی کرد و گفت: امروز خوشبختانه با فعالیت کارگاه های تولیدی، نیاز شهرستان رفع و حتی در صورت نیاز قادر به افزایش ظرفیت تولید در این زمینه نیز هستیم. 

 

 

کد خبر 961808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha