مقاومت و پایداری آزادگان در تاریخ نظام اسلامی ماندگار است

هشتمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان ایلام در منزل دو تن از آزادگان و جانبازان سرافراز دوران ۸ سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام هشتمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم صبح امروز(۲۸ مرداد) به منظور پاسداشت مقام والای شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم آنان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در منزل آزادگان سرافراز« علی نظری» و «مظفر برمه» به مناسبت ۲۶مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی برگزار شد.

 

در این دیدارها حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، «اسدالله تولیده»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، حجت الاسلام«علی چراغی پور» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و «محمدحسین فولادی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان حضور داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در این دیدار ها با تبریک ۲۶ مرداد سالروز بازگشت و ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزاده های سرافراز، یک توفیق الهی است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» یادآور شد: آزاده های سرافراز به رغم شکنجه های بیرحمانه و غیرانسانی در طول سال های اسارت با تمام وحشی گری ها و  عقده گشایی دشمن بعثی، مقاومت و ایستادگی کردند و امروز آزادگان اسوه های صبر و پایداری در جامعه هستند که باید به نسل جوان معرفی شوند.

 

وی با بیان اینکه آزادگان مقاومت کردند و دشمن تسلیم اراده آزادگان شد، تصریح کرد: تاریخ  اسارت آزادگان تاریخ پرافتخاری است که در سخت ترین شرایط پای اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی ایستاده و دفاع کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: آزادگان مایه افتخار کشور هستند که سختی های دوران اسارت را تحمل کردند، تسلیم دشمن نشدند ولی اراده آنان، موجب تسلیم  سربازان دشمن بعثی بوده است، مقاومت آزادگان در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار و فرمواش نشدنی است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدارها اظهار کرد: طرح سه شنبه های تکریم نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان دارد که در هر هفته با خانوادهای معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران دیدار می شود که هشتمین هفته از این مراسم به مناسبت ۲۶ مرداد در منزل دو تن از آزاده های سرافراز مینه اسلامی برگزار شد.

 

« اسدالله تولیده» با بیان اینکه استان ایلام ۳۳۷ آزاده را تقدیم آرمان های نظام مقدس اسلامی کرده است، گفت: آزادگان سرافراز میهن اسلامی نماد مقاومت و ایستادگی هستند و این افتخار را با گوشت و استخوان خود و فشارها و شکنجه هایی که در آن دوران کشیده اند، کسب کرده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این دیدارها، اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی به منظور تجلیل و تکریم  از خانواده های معظم شهدا، چهره های ماندگار، نخبگان و فعالان عرصه های  مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی در سراسر کشور  برگزار می شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه این طرح  به عنوان رویدادی محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می شود، افزود: این طرح ملی در استان ایلام در طول ۱۰ هفته تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مصادف با چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه تا کنون ۸ هفته از این آئین معنوی در استان ایلام با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: طرح سه شنبه های تکریم در طول سال جاری در سطح کانون های فرهنگی و هنری مناطق مختلف استان ایلام توسط مدیران و اعضای این کانون ها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا می شود.

 

در پایان این دیدارها با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از جانباز و آزاده سرافراز «مظفر برمه» و آزاده سرافراز «علی نظری»  تقدیر شد.

 

گفتنی است، جانباز و آزاده سرافراز «مظفر برمه» در تاریخ یکم مهرماه  سال ۱۳۵۹ در منطقه سومار به اسارت نیروهای دشمن بعثی درآمد و تا تاریخ ۲۹ مردادماه ۱۳۶۹ در زندان های رژیم بعثی در اسارت بوده و بر اثر شکنجه های دشمن بعثی به فیض جانباز  ۵۰ درصد نایل شده است.

 

همچنین  آزاده سرافراز «علی نظری» در تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال ۶۵ در منطقه زبیدات به اسارت نیروهای دشمن بعثی درآمد و تا تاریخ ۲شهریورماه ۱۳۶۹ در زندان های رژیم بعثی در اسارت بوده و بر اثر شکنجه های دشمن بعثی به فیض جانبازی ۴۰ درصد نایل شده است.

کد خبر 961834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha