احیای امر به معروف و نهی از منکر لازمه استمرار نهضت سرخ عاشورا است

سردار جهانبخش لازمه استمرار نهضت سرخ عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: امنیت اجتماعی ثمره این فریضه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرمانده انتظامی استان زنجان امروز در جلسه کمیته اجرایی امر به معروف و نهی از منکر، بر ضرورت اجرایی کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: اجرای این فریضه ضامن حیات جامعه اسلامی است.

 

سردار رحیم جهانبخش اجرای این فریضه را بسترساز يک نظارت همگاني در سطوح مختلف جامعه اسلامي عنوان کرد و افزود: احياي فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر را زمينه ساز كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه است.

 

وی بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر بايد در جامعه تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و براي فهماندن اهميت و جايگاه اين رسالت عظيم و خطير همه هستي و مال و جان خود و بهترين عزيزانش را در کف اخلاص تقديم حضرت حق کرد.

 

جهانبخش با بیان اینکه برای خنثی کردن توطئه های دشمنان در جنگ نرم، بایستی کارهای فرهنگی و ارزش های اخلاقی توسعه پیدا کند، گفت: اتخاذ شیوه و سیاست گذاري متناسب با هدف سالم سازي محیط زندگی برابر با آموزه هاي ديني، باعث می شود که شهروندان اطاعت از مبانی اعتقادي و دستورات اخلاقی را فریضه و تکلیف خود دانسته و در رفتار عملي خود نهادينه سازند.

 

به گفته فرمانده انتظامی استان زنجان، إحياي امر به معروف و نهي از منکر در جامعه، استمرار نهضت جهاني و سرخ عاشورا است.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص نحوه عزاداری ماه محرم گفت: يکي از اقدامات نرم دشمن در ايام محرم، نفوذ در ميان هيئات مذهبي و اشاعه برخي خرافات و تفکرات غلط عاشورايي است.

 

سردا جهانبخش برقراري امنيت و آسايش عمومي را مصداق بارز عمل به معروف از سوي نيروهاي انتظامي عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام از طریق ماهواره، شبکه های اجتماعی مبتنی بر موبایل  و غیره سعی دارند توطئه های خود را با فاسد کردن اذهان و احساسات جامعه به منصه ظهور بگذارند که در این خصوص هم نیروی انتظامی باید با برنامه ریزی دقیق و مستمر در خصوص ترویج مبانی فرهنگی و دینی در کارکنان و خانواده ها از طریق اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی گام مؤثری را جهت خنثی سازی طوطئه های دشمن بردارند.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پليس با تمام توان در ايام محرم همراه مردم است تا نظم و امنيت را به صورت کامل برقرار نمايد تا عزاداران حسيني با آرامش به برگزاري آيين ها و مراسم دهه محرم بپردازند.

 

          

کد خبر 961843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha