توسعه محورهای زیارتی شهر شیراز با اختصاص بودجه عمرانی و تملک خانه های فرسوده

تنوری گفت: با اختصاص بودجه عمرانی و تملک خانه های فرسوده توسط شهرداری شیراز، می توان محله «امامزاده ابراهیم(ع)» را به یک محور زیارتی موثر تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمد تنوری»، در بازید از محله «امامزاده ابراهیم(ع)» در بلوار «سیبویه» گفت: محله های تاریخی در شهر شیراز وجود دارد که با برخورداری از جاذبه های گردشگری مذهبی می تواند در یک محور زیارتی گنجانده شود.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری افزود: یکی از این محله ها «امامزاده ابراهیم(ع)» است که با واقع شدن حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) از ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به محور زیارتی در شهر شیراز برخوردار است.

وی اضافه کرد: شهرداری با تملک خانه های فرسوده در محله لب آب در این محور از شهر شیراز می تواند برای ایجاد یک محور اصلی زیارتی مسیر خوبی در پیش بگیرد که در تسهیل مسیر دسترسی به حرمین مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و امامزاده ابراهیم(ع) نیز نقش موثری خواهد داشت.

تنوری تصریح کرد: لازم است تا بودجه عمرانی به این محله از شهر شیراز تعلق داده شود تا از نظر فرهنگی و زیبایی بصری نیز شاهد ایجاد یک محور گردشگری مناسب باشیم.

در این بازدید، همچنین شماری از اهالی قدیمی و ساکنان جدید محله «لب آب»، مشکلات خود، شامل ورود فاضلاب برخی منازل به معبر عمومی، تخریب ساختمان‌های متروکه بافت ارزش تاریخی، احیا و بازآفرینی ابنیه تاریخی، اقدام برای برخورد با معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر و ... را با ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری در میان گذاشتند.

گفتنی است، امامزاده ابراهیم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) و از برادران حضرت شاهچراغ (ع) است که آرامگاه وی در جنوب منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز قرار دارد.

کد خبر 961864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha