۷۲۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در نهبندان احداث می شود

بر اساس تفاهم نامه منعقده بین استانداری خراسان جنوبی و سازمان برنامه و بودجه تعداد ۷۲۰ نیروگاه خورشیدی برای جامعه هدف اقشارآسیب پذیر با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد، مددجویان بهزیستی و اقشار کم درآمد در شهرستان نهبندان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، جلسه هماهنگی احداث نیروگاه های خورشیدی خانگی شهرستان نهبندان امروز (۲۸ مرداد) با حضور فرماندار، معاون مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی در نهبندان برگزار شد.


«مجید بیکی» در این جلسه اظهار کرد: تفاهم نامه احداث هفت هزار  و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان خراسان جنوبی کمک بسیار زیادی به اقتصاد استان و ایجاد درآمد پایدار برای مردم کم درآمد است.


فرماندار نهبندان یادآور شد: در کل کشور طی سال های گذشته، ۴۰۳۸ نیروگاه خورشیدی احداث شده بود که هم اکنون تنها احداث ۷۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان خراسان جنوبی تجهیز خواهد شد، این مهم برای شرکت های متولی فرصت بسیار خوبی است چرا که طرح را به لحاظ اقتصادی و سودآوری توجیه پذیر می کند.


وی با بیان اینکه موتور توسعه استان با انعقاد تفاهم نامه هایی که با پیگیری استاندار خراسان جنوبی منعقد شده به حرکت درآمده است، گفت: انعقاد تفاهم نامه برای ایجاد هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی در استان بیش از دو برابر پنل‌های موجود در سطح کشور است که زمینه توسعه و اشتغال مناسبی را فراهم می کند.


وی با تاکید بر توزیع پنل های خورشیدی بر اساس ظرفیت سنجی در نقاط روستایی، گفت:  لازم است در شناسایی افراد دقت لازم صورت گیرد.


فرماندار نهبندان بیان کرد: از تعداد هفت هزار و ۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی، ۷۲۰ واحد سهمیه نهبندان است که از این تعداد ۵۰۶ واحد برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد پیش بینی شده است.


وی با بیان اینکه برای راه اندازی پنل های خورشیدی آورده متقاضیان عادی باید ۲۰ میلیون تومان باشد، گفت: بخشداری ها و دهیاران باید نسبت به این طرح اطلاع رسانی لازم و کافی را داشته باشند.

کد خبر 961869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha