عدم بهره برداری ۷۰ هزار دانش آموز از شبکه «شاد»

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سال گذشته به دلیل فراهم نبودن بستر مناسب فقط ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان از طریق شبکه شاد در جریان آموزش قرار گرفتند و ۹۲ درصد معلمان در این شبکه حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی امروز سه شنبه (28 مردادماه) در شورای معاونان استان به عدم بهره برداری ۷۰ هزار دانش آموز از شبکه «شاد» اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی در زمینه نیروی انسانی با مشکل جدی مواجه است اگرچه در سایر مقاطع به واسطه تدابیر اندیشیده شده این مشکل رفع شده ولی کماکان در مقطع ابتدایی با چالش روبه رو هستیم.

 

«عباس سعیدی» با تأکید بر اینکه تصور می‌رفت ثبت‌نام دانش آموزان در ورودی‌های اول با پیش‌بینی‌ها هماهنگ نباشد، خاطرنشان کرد: تا کنون ۱۷ هزار و ۴۷۵ دانش آموز پایه اول و ۱۲ هزار و ۲۴۶ دانش آموز در کلاس هفتم ثبت‌نام کرده‌اند یعنی ۹۳ درصد در کلاس اول، ۷۸.۵ درصد در کلاس هفتم و ۶۰ درصد هم در کلاس دهم ثبت‌نام شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر آمار ذکر شده ۱۶ هزار و ۵۰۰ متقاضی هم در ۱۳ پایگاه سنجش فعال استان در حال انجام مراحل سنجش هستند تا بتوانند در کلاس اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

 

به گفته وی امتحانات ۱۴ هزار دانش آموز کلاس‌های نهم و هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز کلاس های دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و  پایه نهم کارنامه نهایی دریافت کردند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۴۸۰ دانش آموز با نیازهای ویژه و سه هزار دانش آموز به صورت تلفیقی در ۹۳ آموزشگاه با هدایت ۳۶۲ معلم مشغول به تحصیل خواهند شد.

 

سعیدی در عین حال به مشکلات انسداد مبادی بی‌سوادی هم اشاره کرد و گفت: طرح «آبا» با هدف بازگشت به تحصیل ۳۲۳ ترک تحصیلی دختر و ۶۵۸  منصرف شده از تحصیل پسر در استان به اجرا در خواهد آمد.

 

تجاری سازی مدارس از دیگر طرح‌هایی بود که سعیدی در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: ۴۵ هزار مترمربع در بخش دولتی و ۴۷هزار مترمربع در بخش غیردولتی منتظر تأیید نهایی کمیسیون ماده ۵ است.

 

وی با توجه به آغاز سال تحصیلی و مشکل دسترسی به اینترنت، اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ مدرسه در ۷۲۰ نقطه استان  به طرح اتصال رایگان به اینترنت متصل خواهند شد.

 

سعیدی راه اندازی مدرسه اوتیسم در استان به همت یک خیر تهرانی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: این مدرسه در هفت هزار مترمربع بنا خواهد شد و جوابگوی نیاز دانش‌آموزان اوتیسمی استان خواهد بود.

 

گفتنی است؛ این نشست با حضور «حسینی» معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد.

کد خبر 961894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha