تجلیل از منتخب جایزه بنیاد البرز در خوزستان

در راستای برگزاری پنجاه و هشتمین همایش اعطای جایزه بنیاد البرز به نخبگان علمی کشور، از« علی نیک سیرت» به عنوان دانشجوی برتر، در استان خوزستان تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، پنجاه و هشتمین همایش اعطای جایزه بنیاد البرز به نخبگان علمی کشور، امروز (سه‌شنبه ۲۸ مرداد) همزمان با ۱۶ استان کشور در خوزستان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و از دانشجوی نمونه این استان تجلیل شد.

 

جایزه بنیاد البرز هر ساله به نخبگان، پژوهندگان، دانشجویان، دانش‌آموزان و ممتازان حوزه علمیه به یاد واقف زنده یاد «حسینعلی البرز» اعطا می‌شود.

 

در پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، ۵۸ نخبه کشور در ۱۷ استان کشور برتر شناخته شدند، این افراد از جامعه نخبگان، دانشجویان رشته پزشکی و غیرپزشکی و طلاب هستند که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات به بنیاد فرهنگی البرز معرفی شدند.

 

بر این اساس «علی نیک سیرت» دانشجوی برگزیده از استان خوزستان حائز جایزه بنیاد ملی البرز شد و از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان مورد تجلیل قرار گرفت.

 

«حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز» در حاشیه برگزاری این همایش به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش بالندگی و شکوفایی دانشمندان، طلاب، مخترعان و دانشجویان کشور است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان اضافه کرد: این همایش هر ساله در تهران برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع بیمارس کرونا مقرر شد در اداره کل اوقاف و امور خیریه ١٧ استان از جمله خوزستان و از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شود.

 

وی افزود: بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ با هدف اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهشگران برتر و تشویق دانشجویان از طریق اعطای جایزه بنیاد البرز توسط مرحوم «حسینعلی البرز» تاسیس و وقف شده و طی نیم قرن چندین هزار نفر از نخبگان علمی کشور را از محل عواید آن مورد حمایت و تشویق قرار داده است.

 

حجت‌الاسلام خاکباز خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای حمایت از دانشجویان و نخبگان سالانه برنامه‌های بسیاری را دنبال می‌کند و برخی از موقوفه‌های استان از جمله موقوفه نظام مافی در حمایت از تحصیل و رشد علمی جوانان و نوجوانان گام‌های بسیاری را برداشته‌اند.

 

همچنین «علی نیک سیرت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در دوسال پیاپی به عنوان دانشجوی نمونه از طرف دانشگاه تهران انتخاب شدم و امسال جایزه بنیاد ملی البرز را از استان خوزستان کسب کردم.

 

دانشجوی برگزیده جایزه بنیاد البرز با بیان اینکه کسب این جایزه به دلیل حمایت خانواده و تلاش‌های بی‌وقفه‌ام بوده تصریح کرد: جوانان کشورمان اگر در راهی که قدم بر می‌دارند به نحو مطلوب تلاش کنند، بهترین اتفاق‌ها برای آنها رقم خواهد خورد.

 

وی با اشاره به اهمیت جایزه بنیاد البرز یاد آور شد: این جایزه به عنوان برترین جایزه ملی انگیزه جوانان را بیشتر و امید به آینده را روشن‌تر و توفیق خدمتگزاری به مردم و ادامه راه را هموارتر خواهد کرد.

 

گفتنی است، همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدون مشارکت مدعوین و تعداد محدودی از برگزیدگان تهرانی با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز برگزار شد.

 

در همایش ملی نخبگان پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز از پنج دانشمند، ۶ مخترع، ۱۰ دانشجوی علوم پزشکی، ۳۰ دانشجوی سایر علوم و هفت طلبه علوم دینی تجلیل شد.

 

کد خبر 961961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha