مراسم« لبیک یا حسین» در رشت برگزار شد

مراسم "لبیک یا حسین "با حضور فرماندهان بسیج دانش آموزی خواهران شهر رشت امروز(۲۸ مرداد) در کانون بسیج جوانان این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سیداکبر قاسمی» امروز(سه شنبه،۲۸ مرداد) در مراسم " لبیک یا حسین " که با حضور بیش از ۷۰ نفر از فرماندهان بسیج دانش آموزی خواهران ناحیه ۱ و ۲ رشت در سالن همایش کانون بسیج جوانان این شهر برگزار شد، بصیرت را یکی از مهمترین درس های عاشورا دانست و گفت: افراد بی بصیرت حتی اگر از خواص هم باشند ممکن است از مسیر منحرف شوند و سقوط کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به ۳۶ هزار دانش آموز شهید در دوران دفاع مقدس افزود: دشمن در حال تلاش برای جلوه دادن تغییر وضعیت و باورهای جوانان کشور و فاصله گرفتن از باور و فضای اعتقادی جوانان دهه اول و دوم انقلاب است، در حالیکه شهدای جوان مدافع حرم ما نشان دادند هنوز راه و روش اهل بیت (ع) و قرآن در کشور اسلامی مان ادامه دارد.


وی امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر درس های عاشورا عنوان کرد و اظهارداشت: هر کدام‌ از شما باید در جامعه تاثیرگذار باشید و به ویژه در فضای مجازی که دشمن بستر انحراف و شبهه بین جوانان را مهیا کرده با هوشمندی و تولید محتوا در راستای گام دوم انقلاب قدم بردارید.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام کیماسی از مربیان عقیدتی و سیاسی گیلان با اشاره به آیات و روایات و تحلیل مسایل سیاسی، اجتماعی روز به تبیین فرهنگ عاشورا در حفظ دین و سبک زندگی اسلامی پرداخت.


مراسم " لبیک یا حسین" با اجرای چند برنامه فرهنگی و هنری و قرائت بیانیه تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب و عهد بستن با خون پاک سردار شهید سلیمانی به پایان رسید.

کد خبر 961965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha