تلاش برای مهار ارتفاعات «شاپور جان» در شیراز

تلاش برای اطفای آتش سوزی که چند ساعت قبل در ارتفاعات «شاپور جان» شعله ور شده است توسط سازمان ها، گروه های مردم نهاد و مردم آغاز شده است.

«شهلا ایادی»، در گفتگو با به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، در مورد وقوع حریق در ارتفاعات «شاپور جان» گفت: از تمامی شهروندانی که امکان مشارکت برای اطفای این حریق را دارند دعوت به عمل می آوریم.

روابط عمومی شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان فارس افزود: داوطلبان برای شرکت در این عملیات می توانند با شماره 09173684363 تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: مشارکت کنندگان باید لباس نخی، پوشش سر و صورت یا چفیه،کفش مناسب کوهنوردی یا پوتین سربازی، آب، چراغ قوه یا چراغ پیشانی، بیل، شن‌کش یا وسیله مناسب برای خاموش کردن آتش و مواد قندی به همراه داشته باشند.

«محمد‌هادی قانع»، نیز از وقوع آتش سوزی در ارتفاعات «شاپور جان» و «پیربنو» شیراز خبر داد و به خبرنگاران گفت: گستردگی آتش سوزی در این منطقه زیاد است و نیروهای مردمی برای مهار آن تلاش می کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود:  علت وقوع این آتش سوزی هنوز مشسخص نشده است و آتش نشانی شیراز نیز برای مهار آتش سوزی خودروهای سبک و سنگین به این ارتفاعات اعزام کرده است.

وی اضافه کرد: آتش سوزی از سمت «سیخ دارنگون» شروع شده و به سمت کوه های «شاپورجان» انتقال یافته است و از سازمان های محیط زیست، منابع طبیعی، اهالی محل، نیروهای نظامی و ... تقاضای همکاری داریم تا به دلیل وزش شدید باد و صعب العبور بودن، حریق را هر چه سریع تر مهار کنیم.

کد خبر 962017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha