بیمه شدن ۴۸ هزار نفر پس از شیوع کرونا درکشور

ظفرمند از بیمه کردن حدود ۴۸ هزار نفر از شروع کرونا تا کنون در کشور خبر داد و گفت: براین اساس تحت پوشش قرار دادن داروهای مورد استفاده در این بیماری علاوه بر خدمات مورد نیاز در بحث تشخیص و مقابله با کرونا که تحت پوشش بیمه بودند را داشتیم.

«رسول ظفرمند»، با اشاره به اقدامات سازمان بیمه سلامت در زمان همه‌گیری کرونا ویروس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: ارزیابی وسع متقاضیان بیمه رایگان بر اساس مقررات در شرایط عادی از پایگاه رفاه ایرانیان 30 روز زمان لازم دارد، همچنین در بیمار کرونایی دوره بستری برخی 6 الی 14 روز و حتی کوتاه تر از زمان ارزیابی وسع بود.

 

مدیرکل بیمه سلامت در مازندران افزود: ما با اتخاذ تمهیداتی ویژه در کوتاه کردن زمان، ارزیابی وسع فرد مورد نظر و با کمک وزارت رفاه و انتخاب شرایط خاص، برای این مهم راهکار قانونی هم پیدا کردیم و هر فردی که روی تخت بیمارستان تشخیص کرونا برای او داده می‌شد بر روی تخت بیمارستان بیمه می‌شد.

 

ظفرمند از بیمه کردن حدود 48 هزار نفر از شروع کرونا تاکنون در کشور خبر داد و گفت: براین اساس تحت پوشش قرار دادن داروهای مورد استفاده در این بیماری علاوه بر خدمات مورد نیاز در بحث تشخیص و مقابله با کرونا که تحت پوشش بیمه بودند را داشتیم.

 

مدیرکل بیمه سلامت در مازندران یادآور شد: 90 درصد هزینه‌ها با تعرفه دولتی در بستری و 70 درصد سرپایی هزینه‌های آزمایشگاهی پرداخت شدند، برخی گایدلاین های مرتبط با خدمات تشخیصی و لغو محدودیت در انجام آن‌ها حذف شد.

 

این مسئول با اشاره به طرح ارائه پیشنهاد مراقبت از فرد بیمار در منزل به شورای عالی، عنوان کرد: بیمه نظر به صرف هزینه بسیار پایین تر از بستری بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان این اقدام را اجرایی کرد.

 

وی یادآور شد: ارائه پیشنهاد برای تحت پوشش قرار دادن بیمه‌ای مراقبت در منزل و  بیماران نیازمند به ICU در چارچوب گایدلاین‌ها و استاندارد‌ها که کم شدن هزینه‌های بستری، آزاد شدن تخت‌های ICU و بالا بردن ظرفیت بیمارستان‌ها در پذیرش بیمار را در پی داشت، صورت گرفت.

 

ظفرمند با اشاره به تمدید دفترچه بیمه‌های که برگه سفید داشت اما اعتبار آن پایان یافته بود، تاکید کرد: این کار تا تاریخ 31 خرداد جاری انجام شد و هچنین نسخه الکترونیکی در 235 شهر کوچک با عمق 50 درصد به هدف پایلوت اجتماعی راه‌اندازی شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت در مازندران بازگو کرد: حمایت از نقاهتگاه‌ها، اجباری شدن استحقاق سنجی به معنای احراز هویت  با کد ملی از ابتدای تیر ماه، حذف دفتر چه کاغذی از ابتدای مرداد ماه سال جاری در بخش سرپایی  استقرار سامانه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی کل بیمارستان‌های کشور با استفاده از سامانه رز و  تمدید زمان پروتکل‌های مرتبط به داروهای پرونده‌ای و یا داروهای خاص در دوران اپیدمی کرونا از جمله اقدامات دیگر ما است.

 

این مسئول بیان کرد: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا ضمن  اعمال پروتکل های بهداشتی برای کارمندان سازمان و استفاده از امکانات حفاظتی همچون ماسک، کنترل تب، مه‌پاش و غیره گزارش روزانه از وضعیت سلامت کارکنان دریافت می‌کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه در نتیجه این مراقبت‌ها تعداد اندکی از پرسنل سازمان بیمه سلامت دچار بیماری کرونا شدند، گفت: که البته با رعایت اصول مراقبتی در پیگیری‌های انجام شده بهبود حاصل شد ولی متاسفانه سه نفر از مدیران و یک نفر از کارشناسان این سازمان به رحمت خدا رفتند
 

ظفرمند خاطرنشان کرد: فعالیت سامانه پاسخ گویی «1666» موثر بود چرا که بر اساس گزارش های اولیه از چین واگیری کرونا در اوایل شیوع بیماری تا 40 درصد متوجه بیمارستان ها بوده لذا مشاوره‌های تلفنی در کم کردن مراجعه مردم به بخش بیمارستانی و درمانی همچنین آگاهی و آرامش دادن به آنها و کاهش استرس بسیار نقش مهمی داشت.

 

مدیرکل بیمه سلامت در مازندران همچنین از اضافه کردن خط جدید به شماره 13 به سامانه پاسخگوی «1666» خبر داد و گفت: در ابتدای شیوه بیماری کرونا در کشور و به کارگیری 30 پرستار متخصص و 10 پزشک عمومی در سه شیفت طی یک ماه 400 هزار تماس داشتیم به عبارتی با راه اندازی این سامانه تا حد زیادی از مراجعات زیاد مردم به مراکز درمانی جلوگیری کردیم.

 

این مسئول با اشاره به تشکیل گروهی متشکل از پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه، بیان کرد: این گروه با هدف ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری و راهنمایی کارشناسان پاسخگو در سامانه 1666 برای راهنمایی بهتر و دقیق تر مردم، نظارت نا محسوس بر شیوه برخورد کارشناسان در پاسخ‌دهی به مردم عمل می‌کردند. 

 

وی اضافه کرد: طی راه‌اندازی بخش پاسخگویی به سوالات در سایت سازمان بیمه سلامت، 120 میلیون پیامک‌های آموزشی برای بیمه‌شدگان در روزهای نخست شیوع بیماری ارسال شد، کلیپ‌های آموزشی  در رسانه از جمله تلویزیون و فضای مجازی با رویکرد پرداختن به مسائل مرتبط با سلامت روان افراد هم ارائه شد.

 

ظفرمند ابراز کرد: پس ار پیشنهاد راه‌اندازی و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای مبحث دورا پزشکی در کشور به مقام وزارت با راه‌اندازی نسخه الکترونیک تضمین اجرای تله مدیسن و تله‌هلس می‌باشد در پاییز برای موضوع مشاوره و ویزیت با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

 

مدیرکل بیمه سلامت در مازندران متذکر شد: باوجود بالا رفتن هزینه‌ها در بخش‌های ICU، سی‌تی‌اسکن و آزمایشگاه به علت بسته شدن سایر بخش‌ها در بیمارستان‌ها شاهد کاهش بار مراجعه و در پی آن کاهش درآمد 40 درصدی خرید تضمینی 90 درصدی از بیمارستان‌ها و پزشکان مشروط بر ارائه سرویس از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده بودیم.

 

وی ادامه داد: برای جبران این موضوع و جلوگیری از بالا رفتن قیمت خدمات برای سازمان خرید تضمینی 90 درصدی مشروط به ارائه سرویس از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده نظر به فعالیت هزار و 200 مرکز خدمات جامع سلامت 16 و 24 ساعته در سطح کشور انجام دادیم.

 

کد خبر 962142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha