پرداخت ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در گلستان/ مشکل اصلی پتروشیمی گلستان حل شد

حق شناس گفت: بانک های گلستان در سال گذشته حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» صبح امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی هفته دولت در استان گلستان اظهار کرد: افتتاح متمرکز پروژه های هفته دولت با حضور وزیر جهاد کشاورزی در روز سه شنبه هفته آینده در استان گلستان برگزار می شود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: عملیات اجرایی برخی از پروژه ها در هفته دولت آغاز خواهد شد که ممکن است در ایام دهه فجر و یا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

 

حق شناس با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های استان گلستان که در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می شود سرمایه گذاری شده است، یادآور شد: این حجم سرمایه گذاری برای پروژه های هفته دولت سه برابر سرمایه گذاری سنوات گذشته در استان برآورد می شود.

 

وی به مشکلات سیل و خسارت های آن در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: افزایش این میزان حجم پروژه و سرمایه گذاری در حالی است که از ۱۵۰ میلیارد دلار فروش نفت کشور به دلیل تحریم محروم است و از سویی دیگر ما در کشور با پدیده کرونا رو به رو هستیم.

 

استاندار گلستان یادآور شد: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در سال گذشته بانک ها تسهیلات بانکی در استان گلستان پرداخت کردند و اگر هر شغلی حتی ۵۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد باید بیش از ۳۰ هزار شغل ایجاد می شد و علت عدم ایجاد این میزان شغل به دلیل استمهال تسهیلات بانک ها است.

 

حق شناس بیان کرد: برای توسعه فاز دوم سایت میگو در ۶ هزار هکتار تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است که می توان ۲۵۰ مزرعه در این سایت ایجاد کرد که در هر مزرعه پرورش میگو تقریبا ۱۰ شغل می توانیم ایجاد کنیم و برای راه اندازی این مجموعه نیاز به پنج میلیارد تومان تسهیلات است.

 

وی به ضرورت سرانجام رسیدن پروژه هایی مثل راه آهن، منطقه آزاد و بندر تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که زیرساخت های باقی مانده را به پایان برسانیم و از سویی دیگر از ظرفیت بخشی خصوصی برای سرمایه گذاری استفاده کنیم.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه اصل مشکل پتروشیمی حل شده است، گفت: با همکاری سپاه، اطلاعات و دادگستری بخش عمده از مشکلات حل شده است و امیدواریم بتوانیم پتروشیمی را با بیش از ۱۵ سال به سرانجام برسانیم.

 

حق شناس یادآور شد: امیدواریم با این تلاش ها شاهد آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی در گلستان باشیم و بتوانیم سال آینده در هفته دولت این پروژه را به بهره برداری برسانیم و یا اینکه بخش عمده ای از آن اجرا شده باشد.

 

وی از اکتشافات نفت و گاز در گلستان خبر داد و ابراز داشت: عملیات اکتشاف به زودی در شهرستان گمیشان آغاز خواهد شد و مقدمات انتقال دکل حفاری انجام شده است.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در گلستان وجود دارد، افزود: در شورای برنامه ریزی استان مصوب شد که ۱۵۰ پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود.

 

حق شناس با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم، بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در گلستان ۴.۵ نفر در مراکز درمانی استان بستری می شود و این عدد به ۲.۵ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است و در صورت تداوم این شرایط وضعیت استان به زودی سفید می شود.

 

 

 

 

کد خبر 962148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha