بهره برداری از ۱۷۹ پروژه در حوزه عمران روستایی گلستان

حسینی گفت: در حوزه عمران روستایی امروز افتتاح مترکز ۱۷۹ پروژه شامل طرح های هادی، آسفالت و جمع آوری آب های سطحی گلستان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی » صبح امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی، اقتصادی واشتغالزایی هفته دولت در استان گلستان اظهار کرد: یکی از پروژه های مهم بنیاد مسکن احداث واحدهای مسکونی است که در سیل خسارت خورده است و از ابتدای تیر منتظر بودیم که دولت زمانی برای این منظور مشخص کند و در هفته دولت بنا شد به صورت متمرکز این پروژه ها به بهره برداری برسد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: هفت هزار و ۴۲۳ واحد در ۷۴۷ روستا و سه شهر اصلی با اعتبار ۵۹۰ میلیارد تومان که از سیل و رانش سال گذشته خسارت دیده بودند به بهره برداری رسید و ۳۰ هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند.

 

حسینی تاکید کرد: روز گذشته ساخت چهار هزار واحد مسکونی  با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

 

وی ابراز داشت: ۱۹۶ واحد مسکونی برای افراد دو معلول در استان ساخته شده است و هشت میلیارد تومان در این بخش در قالب تسهیلات قرض الحسنه هزینه شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان متذکر شد: در حوزه مسکن و تسهیلات قرض الحسنه سهمیه ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان بین شهرستان توزیع شده است و در دهه فجر این واحدها به بهره برداری می رسد.

 

حسینی تاکید کرد: هشت میلیارد تومان برای مسکن ایتام اعتبار اختصاص یافته است که شامل ۱۰۰ خانواده می شود.

 

وی بیان کرد: در حوزه عمران روستایی امروز افتتاح مترکز ۱۷۹ پروژه شامل طرح های هادی، آسفالت و جمع آوری آب های سطحی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان انجام نی شود  که ۱۲۰ هزار نفر از این خدمات بهره مند می شوند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان متذکر شد: در حوزه شروع عملیات اجرایی ۳۲۴ پروژه طرح هادی روستایی در استان در ۲۲۵ روستا انجام می شود و ۸۱ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده است که ۴۵ درصد آن از منابع ملی در نظر گرفته شده است.

 

حسینی بیان کرد: تعیین و تکلیف سند دار شدن اراضی تحت مالکیت بنیاد علوی در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر را آغاز کردیم و ۵۱۲ هزار نفر جمعیت روستایی از این خدمت بهره مند می شوند.

 

کد خبر 962170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha