افتتاح ۲ پروژه فرهنگی در  قائن و بشرویه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح ۲ پروژه پلاتو قاین و فاز یک آموزشی مجتمع فرهنگی هنری بشرویه در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، «ناصر نبی زاده» با بیان این خبر عنوان کرد: پروژه پلاتو قائن از سال 96 آغاز و در زمینی به متراژ 340 متر مربع احداث شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که طبقه اول کارکرد هنری داشته و طبقه دوم اداری است، ادامه داد: برای ساخت این پروژه یک میلیارد و 122 میلیون ریال هزینه شده است.

 

وی به افتتاح فاز یک مجتمع فرهنگی هنری بشرویه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه در زمینی با متراژ 400 مترمربع ساخته و تاکنون 805 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

 

نبی زاده همچنین از افتتاح ۲ پروژه در هفته دفاع مقدس نیز خبر داد و افزود: پروژه های مرکز آموزشگاهی و نمایشگاهی درمیان و زیرکوه شامل نگارخانه و فضا برای کلاس های آموزشی، با متراژ 300 متر مربع در حال ساخت و تکمیل است.

 

بهسازی سینما فردوسی بیرجند و سینما پارک قاین و آغاز عملیات اجرایی سینما امید طبس، از دیگر پروژه های زیرساختی است که در سال جاری انجام گرفته است.

 

پرداخت 2 میلیارد و 279 میلیون تومان تسهیلات کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: طبق آخرین آمار، تاکنون 2 میلیارد و 279 میلیون تومان تسهیلات ویژه کسب و کارها و صنوف فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی آسیب دیده از ویروس کرونا پرداخت شده است.

 

نبی زاده با بیان اینکه تاکنون 276 پرونده تقاضای تسهیلات کرونا، ثبت شده است، ادامه داد: تعداد اشتغال به نفرهای ثبت شده، 391 مورد است.

 

به گفته وی مجموعه تسهیلات درخواستی این پرونده ها، چهار میلیارد و 777 میلیون تومان است.

 

وی با تاکید بر این که 15 شهریورماه آخرین مهلت ثبت تقاضا برای بنگاه های رسمی و پایان شهریورماه آخرین مهلت برای بنگاه های غیر رسمی و فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای فاقد بیمه است، اضافه کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه کارا با تارنمای kara.mcls.gov.ir/Home/Main_header مراحل ثبت نام را انجام دهند.

 

 

کد خبر 962207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha