فعالان کانون های  فرهنگی و هنری و  مسجدی  استان ایلام تجلیل می شوند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه مسجد سنگر دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، گفت: در مراسمی با حضور مسئولان از فعالان مسجدی استان تجلیل می شود.

حجت الاسلام« علی چراغی پور» صبح امروز(۲۹ مرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: در راستای گرامیداشت هفته جهانی مساجد،  برنامه های ویژه ای در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد به منظور تکریم مساجد و گسترش فعالیت های مسجد محور در سطح استان به ویژه با محوریت فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  با بیان اینکه مراسم ویژه روز جهانی مسجد در  محل حسینیه حضرت زینب کبری(س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تجلیل از فعالان حوزه مساجد برگزار می شود، گفت: این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فضایی معنوی برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: در این مراسم از امامان جماعت، هیئت امنای  مساجد، کانون های فرهنگی و هنری برتر، خیرین فعال در حوزه مساجد، خبرنگار خبرگزاری شبستان در حوزه دین و فرهنگ و مساجد، نفرات برتر و قاریان قرآن در جشنواره قرآنی مدهامتان و همچنین از سایر فعالان حوزه مساجد استان با حضور امام جمعه محترم ایلام تجلیل می شود.

 

چراغی پور با اشاره به اجرای برنامه های محوری در هفته گرامیداشت مساجد، بیان کرد: اهدای کتاب به کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اهدای سیستم های صوتی به کانون های فرهنگی و هنری در راستای استفاده  در ایام ویژه ماه محرم، توزیع پوستر ویژه روز جهانی مساجد، غبار روبی مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد، حضور در خبرگزاری ها و صدا و سیمای مرکز ایلام و ارائه گزارش کاملی از فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد، دیدار با خانواده های معزز شهدا و غبار روبی مزار شهدای گمنام از مهم ترین فعالیت های در روز جهانی مساجد خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در جوار مساجد در مناطق مختلف روستایی و شهری استان ایلام فعالیت دارند، گفت: کانون های فرهنگی و هنری امروز به پایگاه های مهم فرهنگی در کنار مساجد به منظور جذب جوانان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، دینی و هنری تبدیل شده اند و با اسقبال بسیار گسترده جوانان و نوجوانان استان مواجه شده اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار نفر از اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در این استان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا، از ابتدای سال جاری محور برنامه های اجرایی در سطح استان برای اعضای کانون ها در فضای مجازی متمرکز شده است.

 

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اهمیت و جایگاه مساجد در دین مبین اسلام و نقش آن در پیروزی و تداوم نظام و انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: هر چه مساجد و فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح مساجد تقویت شود، توطئه های دشمنان در دور کردن نسل جوان از ارزش های اسلامی نیز خنثی می شود.

 

وی در پایان با تقدیر از نگاه ویژه مسئولان ارشد استان به حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان، خاطرنشان کرد: احیا نقش واقعی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد و انقلابی، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی، ایجاد تدابیر راهبردی در مقابله با تهاجم های فرهنگی، شناسایی استعدادهای عرصه دینی با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری و تقویت مسجد محوری در فعالیت های مختلف از جمله اهداف کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.

 

 

کد خبر 962243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha