بقاع متبرکه فضای تولید معنویت/ حفظ پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری محرم ضروری است

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه، مأمن و جایگاه عاشقان اهل بیت(ع) است، گفت: تمام بقاع متبرکه، فضای تولید معنویت است و انسان در این محل، مملو از توحید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» ظهر امروز (چهارشنبه، 29 اردیبهشت) در مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) به مناسبت فرارسیدن ماه محرم با بیان اینکه امروزه دنیای غرب برای بازنگری خود، پا به یک نوع معنویت گذاشته‌ است، اظهار کرد: نیاز به معنویت است که انسان را با خود، خدا و دیگران  آشتی می‌دهد و همین مسئله سبب شده تا معنویت روز به روز در جهان در حال افزایش باشد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه معنویت بزرگان ما، معنویت مسئولیت پذیری است نه مسئولیت گریزی، خاطرنشان کرد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم که برای ارتباط برقرار کردن با امام(ع) باید در اجتماع حضور داشته باشیم و از مشکلات مردم گره‌گشایی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مکان‌های مقدسه با تاثیر در روح و روان انسان، می‌تواند رابطه انسان با جامعه را تقویت کند، افزود: خلوت بدون جلوت و بالعکس نمی‌تواند راهگشا باشد و انسان باید هم شب زنده‌دار باشد و هم در اجتماع حضور داشته باشد.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه بقاع متبرکه، مأمن و جایگاه عاشقان اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: تمام بقاع متبرکه، فضای تولید معنویت است و انسان در این محل، مملو از توحید می‌شود.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)  به بقعه متبرکه حضرت فاطمه اخری(س) از فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) اشاره کرد و گفت: حرم مطهر فاطمه اخری(ع) در رشت مورد تعظیم و تکریم مردم این خطه و مرکز مهم توحیدی و اسلامی است.

 

* آیت‌الله تسخیری عالم به زمانه و زبان گویای اسلام بودند

وی به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در بقاع اشاره و اظهار کرد: باید با برنامه‌های مختلف دختران و پسران جوان را به این مراکز دینی دعوت کنیم.

 

آیت‌الله رمضانی در ادامه به درگذشت آیت‌الله تسخیری اشاره و اظهار کرد: این روحانی برجسته، عالم به زمانه و زبان گویای اسلام در جهان بودند.

 

وی به شیوع ویروس منحوس کرونا و تحت تاثیر قرار دادن عزاداری محرم امسال اشاره و اذعان کرد: مردم باید امسال ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم‌های سوگواری و عزاداری محرم را برگزار کنند و هر خانه‌ای نیز یک حسینیه و کربلا باشد.

کد خبر 962253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha