افزایش بصیرت یکی از اولویت‌های مساجد است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد هرمزگان گفت: در جهانیکه رسانه‌ها و جایگاه‌های مختلف برای تضعیف جایگاه مسجد تلاش می‌کنند و اسلام را مورد هجوم قرار می‌دهند، افزایش بصیرت مردم یکی از اولویت‌های مساجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام «مصطفی خطاط» در همایش پرچمداران محراب که به مناسبت روز جهانی مسجد با حضور علمای اهل سنت و شیعه در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد اظهار کرد: این مساجد بودند که پیشرفت و پیروزی را برای امت مسلمان به ارمغان آوردند و ادامه آن نیز منوط به پایداری به مساجد است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد هرمزگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسجد تراز اسلامی، ابراز داشت: مسجد پایگاه اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه‌ریزی و حرکت اجتماع است. مسجد تراز اسلامی دارای شاخص‌هایی است که با گوش دادن به فرمایش‌های مقام معظم باید تلاش کنیم به آن شاخصوها برسیم.

 

حجت‌الاسلام خطاط با تاکید براینکه اولین حرکت سیاسی و اجتماعی پیامبر از مسجد آغاز شد، بیان داشت: مسجد پایگاهی مبتنی با ذکر الهی است آن هم با محوریت امام مسجد که فردی عادل است.

 

وی ادامه داد: مسجد جایگاهی است که نه تنها در آن عبادت می‌شود بلکه به تمام شئون انسانیت و مسائل اجتماعی نیز ورود می‌کند و توانایی راهبری اجتماع را دارد. به همین جهت می‌توان مسجد را آمیخته‌ای از ثواب‌های دنیا و آخرت دانست.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد هرمزگان مساجد را خانه‌ای امن برای انسان‌ها دانست و اظهار کرد: مسلمانان در مساجد احساس آرامش و امنیت دارند. مسجد کانون اصلی انسان‌سازی است و در ان اسلام ناب محمدی تبیین می‌شود.

 

حجت‌الاسلام تشریح کرد: امروزه مسلمانن جهان در هر نقطه‌ای دین خود را با افتخار اعلام می‌کنند. افراد باید وظیفه خود را به عنوان متولی مسجد به درستی انجام دهند تا نقش و جایگاه مسجد هر روز پر رنگ تر از گذشته شود.

 

وی گفت: مسجد مکان مناسبی برای افزایش بصیرت مسلمانان جهان است. در جهانیکه رسانه‌ها و جایگاه‌های مختلف برای تضعیف جایگاه مسجد تلاش می‌کنند و اسلام را مورد هجوم قرار می‌دهند، افزایش بصیرت مردم یکی از اولویت‌های مساجد است.

 

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد هرمزگان اذعان کرد: جای تاسف دارد در عصری که دشمن در حال عقب‌نشینی واضح است و شکت‌های پیاپی آنوها بر همگان روشن است عده‌ای خود را تسلیم می‌کنند. افرادی که خود را جزوی از امت مسلمان می‌دانند تسلیم شدند و با دشمن دست دادند.

 

حجت‌الاسلام خطاط مطرح کرد: بسیاری از این امرای اسلامی حتی با هویت دینی و تفکر اسلامی نیز مشکل دارند و در حال تلاش هستند که هویت مسجد و اسلام را بگیرند.

 

کد خبر 962267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha