مراسم عزاداری حسینیه ثارالله همراه با روایتگری از زندگی شهید سلیمانی است

مسئول هیئت رزمندگان استان کرمان با اشاره به اینکه برنامه شب های حسینیه به مدت دو دهه پیش بینی شده است؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه سردار سلیمانی خود به نوعی بانی حسینیه ثارالله بودند و امسال در جمع ما نیست؛ برنامه روایتگری نیز داریم.

سیدابراهیم یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تغییر فضای عزاداری حسینیه ثارالله در ماه محرم خبر داد و گفت: امسال با توجه به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ملزم بودن به مصوبات ستادملی کرونا، مراسم عزاداری در فضای جانبی حسینیه ثارالله و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود.

 

مسئول هیئت رزمندگان استان کرمان افزود: دهه اول قرائت زیارت عاشورا همچون سنوات گذشته رأس ساعت 6 و 15 دقیقه تا 7 صبح برقرار است و شب ها هم بعد از نمازجماعت مغرب و عشاء مراسم مداحی و سخنرانی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه شب های حسینیه به مدت دو دهه پیش بینی شده است؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه سردار سلیمانی خود به نوعی بانی حسینیه ثارالله بودند و امسال در جمع ما نیست؛ برنامه روایتگری نیز داریم.

 

یزدی با افزودن اینکه هر شب حدود 10 دقیقه راوی به نکاتی از زندگی شهید سلیمانی در جنبه های مختلف می پردازد؛ گفت: در مجموع، مراسم به مدت یک ساعت و 40 دقیقه برنامه ریزی شده است.

 

 

وی ادامه داد: هر ساله در روز عاشورا حدود 25 هزار وعده غذا توزیع می کردیم که امسال با توجه به کرونا طبخ غذا نداریم و به صورت موادغذایی خشک توزیع خواهیم کرد.

 

 

 

کد خبر 962310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha