تولید ماسک طبی برای کادر درمان در خراسان جنوبی

حسن نژاد از تولید ماسک طبی مختص کادر درمان و داروخانه ها توسط واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی خبر داد.

«حامد حسن نژاد» در گفتکو با خبرنگار شبستان، از فعالیت چهار واحد تولیدی صنعتی در استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد سه واحد در مرکز استان و یک واحد در سربیشه فعالیت دارند.

 

به گفته وی این واحدهای صنعتی ظرفیت تولید 500 هزار بدنه ماسک را در روز دارند که به تازگی یکی از واحدها مجهز به دستگاه نیمه اتوماتیک کش زنی (پنوماتیک و اولتراسونیک) شده و با این وجود، ظرفیت تولید ماسک کامل در این واحد به 80 هزار عدد در روز رسیده است.

 

وی با بیان این که قبل از ورود دستگاه کش زنی طرفیت تولید ماسک کامل در استان 20 هزار عدد در روز بوده است، تاکید کرد: با ورود این دستگاه کش زنی ظرفیت تولید ماسک کامل در استان در روز به 100 تا 110 هزار عدد در روز رسیده است.

 

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی قیمت مصوب ماسک سه لایه معمولی را به ترتیب در واحدهای صنعتی و تولیدی کارگاهی 1300 و 1500 تومان اعلام کرد و گفت: تفاوت ماسک های معمولی و درمانی در لایه وسطی آن (ملتبلون) است که به علت گران بودن این نوع پارچه ماسک طبی بین 1500 تا 1700 به فروش می رسد.

 

وی از پیگیری های لازم برای قرار گرفتن واحدهای صنعتی در لیست سهمیه بگیران پارچه مورد نیاز برای تهیه ماسک طبی خبر داد و اضافه کرد: با رایزنی های انجام شده در حال حاضر سه واحد صنعتی در لیست سهمیه قرار گرفته و واحد دیگر هم به زودی در این لیست برای تامین سهمیه قرار خواهد گرفت.

 

حسن نژاد ابراز امیدواری کرد: با تامین پارچه ملت بلون با نرخ دولتی (که به عنوان فیلتر عمل می کند)، بتوان ماسک های طبی را با قیمتی پایین تر از نرخ مصوب در اختیار کادر درمان، بیمارستان ها، داروخانه ها و ... قرار داد.

 

وی در پایان با اشاره به نزدیکی ایام محرم و استفاده بیشتر از ماسک یادآور شد: با توجه به ظرفیت تولید ماسک در استان در صورت تقاضای نهادهای دولتی، مردمی و ... مشکلی برای تامین ماسک سه لایه یکبار مصرف طبی نداریم.

 

 

 

کد خبر 962319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha