ميزان گندم خريداري شده از كل خريد سال گذشته فراتر رفت

فرخی گفت:امسال ميزان گندم خريداري شده از كل خريد سال گذشته فراتر رفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « سعید فرخی» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به خريداري 325 هزار تن گندم در استان مرکزی گفت: ميزان گندم خريداري شده از كل خريد سال گذشته فراتر رفت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه از دهم خردادماه تا امروز حدود 325 هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است، ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

 

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته تا این لحظه حدود 269 هزار تن گندم تحویل مراکز خرید شده بود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 80 درصد وجه گندم خریداری شده از کشاورزان، بالغ بر 6 هزار و 681  میلیارد ریال پرداخت شده است، ادامه داد: 35 مرکز خرید گندم در استان پیش بینی شده است که تاکنون 32 مرکز در امر خرید دخیل هستند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: تا پایان شهریور ماه روزانه گندم تولید شده از کشاورزان استان مرکزی در این مراکز خریداری می شود.

 

فرخی ميزان كل خريد گندم سال گذشته در استان مركزي را حدود 305 هزار تن عنوان کرد و اظهار کرد: پيش بيني مي شود در سال جاري حدود 350 هزار تن گندم در استان خريداري شود.

 

وی همچنین از فعالیت حدود  22 هزار كشاورز گندم كار در استان مرکزی خبر داد و گفت: تا كنون بيش از 18 هزار نفر از اين كشاورزان گندم هاي خود را به مراكز خريد تحويل داده اند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: پيش بيني مي شود در سال جاري حدود 400 هزار تن گندم در استان توليد شود.

 

این مقام مسئول همچنین به نحوه خریداری دانه های روغنی نیز اشاره کرد و گفت:  حدود يك هزار و 150 تن دانه روغني كلزا نيز از كشاورزان در استان خريداري شده است.

کد خبر 962349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha