اصلاح ساختار آموزشی در هنرستان‌های کارودانش رشته فرش بر اساس نیازهای بخش خصوصی و واحد های تولیدی و تجاری

رییس مرکز ملی فرش ایران بر اصلاح ساختار آموزشی در هنرستان های کار و دانش رشته فرش در بخش دانشی و مهارتی بر اساس نیازهای بخش خصوصی و واحد های تولیدی و تجاری تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه ویدئو کنفرانس با موضوع " دانش آموزان کاردانش رشته فرش دستباف" با موضوع، هدایت تحصیلی دانش آموزان برای جذب حداکثری در رشته فرش دستباف با توجه به کاهش هنرجویان کار و دانش رشته فرش دستباف، فرهنگ سازی و ترویج استارت آپ ها و شتاب دهنده ها برای هنرجویان و هنرآموزان رشته فرش دستباف برگزار شد.

در این جلسه رییس مرکز ملی فرش ایران، ضمن تشکر از حضور تمامی استان‌ها و روسای ادارات فرش، روسای سازمان‌های ادارات آموزش و پرورش، افزود: هدایت تحصیلی هنرجویان آموزش و پرورش رشته فرش دستباف کار ودانش، ایجاد انگیزه و ترغیب دانش آموزان به حضور در رشته فرش دستباف در جهت افزایش آمار دانش آموزان با محوریت نظام آموزشی کشور و آموزش هنرآموزان از اهداف این جلسه است.

فرح ناز رافع، اصلاح ساختار آموزشی در هنرستان های کارودانش رشته فرش در بخش دانشی و مهارتی بر اساس نیازهای بخش خصوصی و واحد های تولیدی و تجاری در جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان هنرستانی رشته فرش در بازارهای کسب و کار را حائز اهمیت دانست.

وی ضمن تاکید بر استمرار و توسعه همکاری ها، گفت: هنرآموزان با دانش استارت‌آپ‌ها و شتابدهنده ها، بازاریابی و فروش و تجارت فرش در کلاس‌های دوازدهم برای فروش و تولید فرش دستباف آشنا شوند.

در این جلسه آذرکیش ( مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه ای و کاردانش – وزارت آموزش و پرورش) ضمن تشکر از حاضرین در جلسه با اشاره به برگزاری المپیادهای فرش دستباف، دوره‌های آموزشی و تدوین استاندارد های رشته فرش شاخه کار و دانش انجام شده و حمایت از صنایع دستی و فرش دستباف اشاره ‌ای به آمار کلی هنرجویان کارودانش نمود.

گفتنی است که این جلسه با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران، مدیر کل دفتر آموزش متوسطه فنی، حرفه ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش، روسای ادارات فرش سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور و روسای ادارات سازمان های آموزش و پرورش استان ها برگزار شد./

کد خبر 962376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha