۳۰ سری جهیزیه به زوج های جوان جزیره هرمز اهدا شد

صاحب محمدی گفت ۳۰ سری جهیزیه از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به زوج های جوان در جزیره هرمز اهدا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جزیره هرمز، « عبدالعلی صاحب محمدی » در حاشیه مراسم اهدا جهیزیه به زوج های جوان هرمزی اظهار کرد: تعداد ۵ هزار جهیزیه از سوی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کشور توزیع می شود  که سهم تخصیص یافته به استان هرمزگان تعداد ۵۶ سری است.


وی ارزش ریالی این جهیزیه‌ها را یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام ۵۰۰۰ سری جهیزیه در سراسر کشور تا انتهای سال ۹۹ به زوج‌های نیازمند اهدا خواهد کرد که 57 سری آن سهم استان هرمزگان و 31 سری به زوجین جزیره هرمز اهدا می شود.


معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه از اختصاص یک میلیارد و ۴۵۰ هزار تومان اعتبار به ادارات این جزیره خبر داد و عنوان کرد: اعتبارات تخصیص یافته در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، نظامی، ورزشی، مساجد، خرید لوازم اداری، سرمایشی، ورزشی، تعمیر مساجد و تعمیر تعداد ۷۰ منزل مسکونی هزینه می‌شود.


صاحب محمدی ادامه داد: این جهیزیه‌ها در مناطق کم برخوردار به افراد نیازمندی که توسط گروه‌های جهادی و ائمه جمعه شناسایی شده اند، اهدا خواهد شد ضمن آنکه باید یادآور شد که بخشی از هزینه این جهیزیه‌ها از کمک‌های مردمی و قسمت اعظم آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد احسان تامین شده است.


وی گفت: هرمزگان یکی از استان هایی است که ستاد اجرایی فرمان امام حوزه قابل توجهی از فعالیت های خود را برای آن برنامه ریزی کرده است.


وی با اشاره به پروژه پتروشیمی پاک در بندرعباس، بیان داشت: زنجیره تکمیلی طرح پالایشگاه هرمز و ستاره خلیج فارس باید شکل گیرد و پروژه پتروشیمی پاک تکمیل کننده این زنجیره است.


معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اضافه کرد: اقدامات لازم برای انتقال پالایشگاه هرمز به جاسک انجام شده و اجرای این پروژه به زودی در جاسک آغاز خواهد شد و در نهایت ۵۰ درصد خوراک پتروشیمی پاک بندرعباس از پالاشگاه هرمز و بخش قابل توجهی نیز از پالایشگاه ستاره خلیج فارس تامین خواهد شد.


صاحب محمدی اظهار کرد: پروژه پتروشیمی پاک بندرعباس دارای ظرفیت تولید شش میلیون تن در سال است و مراحل احداث آن برای هشت هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و فروش محصولات آن سالیانه ۱۳ هزار میلیارد تومان خواهد بود.


وی عنوان کرد: در تولید و تامین اقلام دارویی، تجهیزات و مواد ضدعفونی کننده، بیش از هزار میلیارد تومان هزینه و روزانه چهار میلیون ماسک تولید کرده ایم.


صاحب محمدی گفت: ۱۸ هزار میلیارد تومان هم تسهیلات سرمایه در گردش برای صنوف آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته ایم که به زودی پرداخت آن شروع می‌شود.


وی اضافه کرد: این ستاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سه محور کمک به تولید کشور، کمک به ارتقا سطح اشتغال و همچنین محرومیت زدایی فعالیت می‌کند.


صاحب محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۶ هزار گروه جهادی شامل حوزه‌های علمیه، مراکز علمی و دانشگاه‌ها، مدارس و اصناف با ۱۰۰ هزار نفر همکار داوطلب در سطح کشور  در خدمات اجتماعی در مناطق محروم ستاد را همراهی می‌کنند.

 

 

 

کد خبر 962393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha